eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowite › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-04

Ostrowite: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Numer ogłoszenia: 110516 - 2016; data zamieszczenia: 04.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ostrowite , ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite, woj. wielkopolskie, tel. 063 2765121, faks 063 2765160.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych na terenie Gminy Ostrowite, polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, obejmujących następujące sołectwa: Doły, Giewartów, Giewartów Holendry, Gostuń, Izdebno, Jarotki, Kania, Kąpiel, Kosewo, Skrzynka, Mieczownica, Grabina, Naprusewo, Ostrowite, Przecław, Sienno, Siernicze Małe, Siernicze Wielkie, Stara Olszyna, Szyszłowo, Tomaszewo oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego w miejscowości Ostrowite przy ul. Lipowej 2a. Zaleca się aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej, celem sprawdzenia warunków terenowych związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny wykonania usług. 2. Gmina Ostrowite liczy około 5200 mieszkańców, w tym szacuje się, że odbieraniem odpadów komunalnych objętych zostanie około 4500 osób, którzy zamieszkują w ok. 1300 nieruchomościach na terenie 21 sołectw. (Zamawiający przewiduje możliwość zmian ilości nieruchomości zamieszkałych (+ - 2 % ). 3.Zamawiający w czasie trwania umowy będzie przekazywał Wykonawcy informacje o nieruchomościach nowo zgłoszonych, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomościach, dla których zmienił się status użytkowania (z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość niezamieszkałą, ponieważ przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów od nieruchomości niezamieszkałych). 4. Nazwy i kody CPV: - CPV 905131 00-7 Usługi wywozy odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - CPV 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów - CPV 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 5.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach z budynków mieszkalnych wystawianych przed nieruchomość w ilości około 400 Mg (na czas trwania umowy). 5.2. Popiołu i żużlu z nieruchomości zamieszkałych z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów, zgromadzonego w pojemnikach wystawianych przed nieruchomość w ilości około 300 Mg (na czas trwania umowy). 5.3. Segregowanych odpadów komunalnych, w ilości około 200 Mg (na czas trwania umowy), gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawianych bezpośrednio przed nieruchomością, podzielonych na następujące frakcje: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, c) szkło i opakowania szklane. 5.4. Innych odpadów, tj. : - odpady biodegradowalne, w tym zielone w ilości około: 30 Mg (na czas trwania umowy), - odpady wielkogabarytowe zbierane dwa razy w roku w ilości około: 10 Mg (na czas trwania umowy), - komunalne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych: chemikalia, przeterminowane leki, zużyte baterie, zużyte akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w ilości około: 8 Mg (na czas trwania umowy). Podana ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 5.5. Wszystkie rodzaje odpadów muszą być odbierane w sposób selektywny, tak aby nie mieszać ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 6. Odpady odbierane z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) pojemnikach o pojemności: - od 120 litrów do 1100 l. b) workach o poj. od 60 do 120 litrów, c) pojemnikach oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o pojemności od 1,5m 3 do 3 m3, d) pojemnikach/kontenerach KP o pojemności 5m3, 7m3, 14m3 e) konfiskatorach o poj. 100 dm3 na przeterminowane leki uniemożliwiające dostęp kolejnych użytkowników do zgromadzonych w nim odpadów, f) pojemnikach na zużyte baterie, g) pojemnik typu rurkowego. Tabela nr 1. Ilość urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych L.p. Nazwa urządzenia Ilość 1. Pojemniki na odpady zmieszane o poj. 120-240 l ok. 1500 2. Pojemniki na popiół i żużel ok.1000 3. Worki do selektywnej zbiórki odpadów ok. 3750* 4. Worki na bioodpady ok. 300* 5. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 1,5-3,0 m3 13 6. Pojemniki na zużyte baterie 5 7. Konfiskatory 2 8. Kontenery KP7 2 + 2 PSZOK 9. Pojemnik typu rurkowego 1 - PSZOK 10. Pojemnik 240 l 1 - PSZOK 11. Kontenery KP 14 3 - PSZOK 12. Kontenery KP 5 1 - PSZOK 13. Pojemnik na odpady zmieszane o poj. 1100 l 1 *ilość worków przy pierwszym wywozie 7.Worki do gromadzenia odpadów komunalnych. - Muszą posiadać następujące kolory: a) żółty na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, b) zielony na szkło i opakowania szklane, c) niebieski na papier i tekturę, d) brązowy na odpady biodegradowalne, w tym zielone. Worki muszą być wykonane z folii LDPE o grubości co najmniej 0,06 cm z wyłączeniem worków koloru żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, wykonane z foli HDPE o grubości co najmniej 0,02 cm. Ponadto worki należy oznakować w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji odpadów poprzez podanie nazwy danego rodzaju odpadu oraz zasad segregacji odpadów, a także nazwy gminy. Worki powinny posiadać taśmę oraz specjalne otwory umożliwiające zawieszenie i zawiązanie worków. 8. Dostarczanie do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy worków do selektywnej zbiórki odpadów: - na papier i tekturę, - na szkło i opakowania szklane, - na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, - odpady biodegradowalne, w tym zielone. - Worki na odpady segregowane Wykonawca zakupi i dostarczy do każdej nieruchomości, komplet worków, po jednym dla każdej frakcji odpadów w ilości podanej przez Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do l lipca 2016 r. w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. - W kolejnych miesiącach świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości nowe worki do selektywnego zbierania przy wejściu na nieruchomość w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Jeżeli właściciel nieruchomości zgłosi Wykonawcy zapotrzebowanie na większą ilość worków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowy komplet worków lub worek przeznaczony do selektywnej zbiórki danej frakcji odpadów w odpowiednim kolorze, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości (w tym mieszkań), którym należy przekazać worki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. Zamawiający przekaże również Wykonawcy wykaz miejsc, w których usytuowane są pojemniki (dzwony) do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku odpadów biodegradowalnych dopuszcza się bezpłatne wyposażenie właścicieli nieruchomości w specjalne pojemniki służące do odbioru tego typu frakcji odpadów. 9. Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy dostarczyć do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów pojemniki na odpady typu popiół i żużel. Wykaz nieruchomości zawierający dane nieruchomości, które należy dostarczyć pojemniki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. W dniu zbiórki Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania pojemników przed załadunkiem na samochód czy nie znajdują się w nim odpady zmieszane, gdy takie zdarzenie będzie miało miejsce należy wykonać dokumentację zdjęciową i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy wyposażyć Spółdzielnię Mieszkaniową oraz Wspólnoty Mieszkaniowe w pojemniki do gromadzenia odpadów, jeżeli zajdzie taka potrzeba. 10. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: a) Zorganizowanie i prowadzenie przez Wykonawcę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanym dalej PSZOK Na terenie Gminy Ostrowite Wykonawca będzie prowadził Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Ostrowite. Należy przez to rozumieć również ponoszenie kosztów utrzymania PSZOK , w tym kosztów wszelkich mediów. Ponadto sposób prowadzenia PSZOK określa Regulamin PSZOK, który jest załącznikiem do uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi nr XVIII/116/2016 Rady Gminy Ostrowite z dnia 31 marca 2016 roku. b) Wykonawca ma obowiązek zorganizować w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy PSZOK, a Zamawiający wyposaży go w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów według następujących frakcji: - odpady wielkogabarytowe ( np.: meble) oraz zużyty sprzęt elektryczny elektroniczny ( np.: AGD, RTV) - Kontenery KP 14 m 3 w ilości 2 sztuki z otwieranym tyłem; -odpady niebezpieczne ( np.: zużyte lampy, żarówki i świetlówki) - do świetlówek pojemnik typu rurkowego mieszczący 25 sztuk świetlówek; - zużyte opony, guma i inne odpady gumowe - magazynowane na utwardzonej powierzchni w sposób bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska; -elementy plastikowe przemysłowo-gospodarcze (np.: meble ogrodowe, zabawki, kanalizacyjne, wodociągowe) - co najmniej w kontenerach KP - 7 m 3 w ilości l sztuka; -szkło - co najmniej w kontenerach KP- 7 m 3 z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; - opakowania po chemikaliach (np.: opakowania po zużytych farbach, olejach, itp.) co najmniej w kontenerach KP- 5 m 3 z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; -zużyte baterie w pojemniku do tego przeznaczonym; - w przypadku braku możliwości kompostowania na terenie nieruchomości odpady biodegradowalne w tym zielone odbierane będą dwa razy w miesiącu lub w PSZOK w kontenerze KP - 14m3 z otwieranym tyłem w ilości l sztuka; c) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinien być prowadzony w każdą: - sobotę w godzinach od 8.00 do 16.00 d) Oprócz prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Zamawiający wymaga zorganizowania dwa razy w roku po wcześniejszym uzgodnieniu harmonogramu (dotyczy terminu i miejsca), Mobilnego Punktu Odbioru Odpadów Komunalnych. e) Utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników: - Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia odpadów komunalnych, jeżeli nastąpiło ich wysypanie w trakcie odbierania z nieruchomości lub transportu. - Jeżeli podczas wykonywania usługi opróżniania pojemników nastąpi ich uszkodzenie, koszt wymiany pojemnika ponosi Wykonawca. f) Urządzenia (pojemniki, kontenery) do gromadzenia odpadów zmieszanych (niesegregowanych) zostaną zapewnione przez właścicieli nieruchomości. Dla zainteresowanych właścicieli nieruchomości Wykonawca umożliwi wyposażenie w pojemniki na odpady zmieszane (niesegregowane) na czas trwania umowy na zasadach uregulowanych pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości w drodze odrębnej umowy cywilno-prawnej. g) Wykonawca po podpisaniu porozumienia z właścicielami punktów aptecznych zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia wyposażyć niżej wymienione punkty w konfiskatory o poj. co najmniej 100 dm 3 na przeterminowane leki, worki do pojemników oraz tabliczki informacyjne następujące punkty: - Punkt Apteczny w Giewartowie, ul. Parkowa 4, 62-402 Ostrowite. - Apteka HIB ISCUS Ostrowite, ul. Zachodnia 7/3, 62-402 Ostrowite. - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia opróżniania każdego konfiskatora z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze przeterminowane leki poza harmonogramem, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. h) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy w pojemniki na zużyte baterie następujące punkty: - Szkoła Podstawowa w Giewartowie, ul. Armii Krajowej 9, 62-402 Ostrowite. - Szkoła Podstawowa w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Gimnazjum w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Urząd Gminy Ostrowite, ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy opróżniania każdego pojemnika na zużyte baterie z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze zużyte baterie poza harmonogramem odbioru, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. 11. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych. a) Wymaga się aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w przepisach Uchwały Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Tabela nr 3. L.p. Rodzaj odpadów komunalnych Częstotliwość odbioru 1. Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne W okresie I-IV oraz IX-XII - 1 raz/m-c , w okresie V-VIII - 2 razy/m-c. (odbiór odpadów należy realizować w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) 2. Popiół i żużel z palenisk domowych Co pięć tygodni w okresie od 1.09.-30.04. oraz 1 odbiór w drugiej dekadzie czerwca. 3. Segregowane odpady komunalne (papier, szkło, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal*) 1 raz/m-c, i w PSZOK (z wyłączeniem metali) 4. Meble i inne odpady wielkogabarytowe 2 razy na rok** i w PSZOK 5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2 razy na rok 6. Odpady niebezpieczne *** 2 razy na rok i w PSZOK 7. Przeterminowane leki 2 razy na rok**** 8. Zużyte baterie 2 razy na rok**** i w PSZOK 9. Tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy 2 razy na rok i w PSZOK 10. Odpady biodegradowalne, w tym zielone 2 razy na miesiąc (w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) i w PSZOK *tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz odpady metalowe mogą być gromadzone łącznie w jednym worku do selektywnej zbiórki odpadów. **odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właściciela nieruchomości odbędzie się 2 razy w roku po wcześniejszym zgłoszeniu do Urzędu Gminy Ostrowite. ***przez odpady niebezpieczne rozumie się: chemikalia, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe. ****poza harmonogramem, w przypadku przepełnienia konfiskatorów pojemników na zużyte baterie, również po telefonicznym zgłoszeniu. 12. Harmonogram. a) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramów odbierania odpadów komunalnych, uwzględniając poszczególne rodzaje odpadów. Pierwszy harmonogram obejmujący okres od l lipca 2016 r. do 31 grudnia 2016 roku Wykonawca opracowuje i przedkłada w wersji elektronicznej Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy w celu zatwierdzenia. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi w ciągu 7 dni od daty otrzymania. W harmonogramie należy wziąć pod uwagę: - odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w dni ustawowo wolne od pracy, - odbiór odpadów komunalnych powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia, aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. - Zamawiający zastrzega, aby odbiór odpadów zmieszanych (niesegregowanych) realizowany był w innych dniach niż odbiór odpadów popiołu i żużlu. Zatwierdzony harmonogram Wykonawca oraz Zamawiający umieszczą na swoich stronach internetowych. b) Kolejny harmonogram obejmujący okres od 0l stycznia 2017 do 31 grudnia 2017, Wykonawca przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem w/w okresu . Do kolejnego harmonogramu stosuje się zasady określone w pkt 12 a. c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zatwierdzonego harmonogramu właścicielom nieruchomości w formie papierowej: - dla zabudowy wielorodzinnej: l egzemplarz dla każdego zarządzającego nieruchomością, - dla zabudowy jednorodzinnej: 1 egzemplarz dla właściciela nieruchomości. d) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z uwzględnieniem terminów podanych w harmonogramie, z tym że odbiór musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do soboty w godz. od 7.00 do 18.00. e) Zamawiający zastrzega sobie, że odbiór odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych nie może być łączony z odbiorem odpadów od nieruchomości niezamieszkałych (np. domki letniskowe, działki rekreacyjne, firmy, instytucje). 13. Inne obowiązki Wykonawcy. a) W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową oraz dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrowite zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. b) pojazdy Wykonawcy muszą być trwale i czytelnie w widocznym miejscu oznakowane nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. c) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów w system monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów a także umożliwiające weryfikację tych danych. Ponadto pojazdy należy wyposażyć w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. d) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyposaży na czas obowiązywania umowy l stanowisko komputerowe Zamawiającego w legalne oprogramowanie do odczytu raportów z GPS oraz przeszkoli co najmniej jedną osobę wybraną przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania, z zastrzeżeniem iż szkolenie musi się odbyć w siedzibie Zamawiającego. e) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu raz na miesiąc dane z systemu GPS, lub częściej na pisemny wniosek (w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy). - dane z systemu GPS muszą uwzględniać przede wszystkim trasę przejazdu, miejsce postoju oraz dojazd do instalacji. f) Wykonawca musi dysponować pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. g) Wymaga się aby teren bazy magazynowo-transportowej był położony na terenie gminy Ostrowite lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Ostrowite i zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; h) Wymagane jest, aby Wykonawca wykonując usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazał ulotki informacyjne dotyczące gospodarki odpadami opracowane przez Zamawiającego, jeżeli wyniknie taka potrzeba. i)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody na zdrowiu i mieniu, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. j) Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia uporządkowanego miejsca odbioru odpadów komunalnych. k) Szczegółowe wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określone zostały ponadto w w/w rozporządzeniu i Wykonawca zobowiązany jest je stosować. 14. Zagospodarowanie odpadów komunalnych. - Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania w dniu odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, odpadów popiołu i żużlu, zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zebranych z terenu Gminy Ostrowite w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla Regionu VIII, zwanej dalej RIPOK, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017, zwanego dalej WPGO. - Wykonawca przekaże selektywnie zebrane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z zasadą bliskości wynikającą z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). - Odbiór odpadów komunalnych przez Regionalną Instalację do Przetwarzania Odpadów Komunalnych uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób aby osiągnąć poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe), obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 20 12r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), poprzez terminowe dostarczanie worków do selektywnej zbiórki odpadów, terminowe odbieranie i nie mieszanie odpadów selektywnie zebranych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób, aby osiągnąć poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), poprzez terminowe dostarczanie worków na odpady biodegradowalne, w tym zielone oraz terminowe odbieranie odpadów. 15. Wymagania formalne. a) Wykonawca zobowiązany jest posiadać: - Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa wart. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia ; - Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; - Umowa z RIPOK dla regionu VIII na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; b) Wykonawca ma obowiązek przestrzegać w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w szczególności: - ustawę z dnia 14. grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 z późn. zm.) , - ustawę z dnia 13. września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 250) , - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite, - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. c) Wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie wymagań opisanych powyżej w pkt a) przed podpisaniem umowy za wyjątkiem Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, które Wykonawca musi posiadać na dzień składania oferty i do niej załączyć. Brak przedłożenia dokumentów będzie stanowić podstawę do uznania, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy oraz do zatrzymania wadium. 16. Sprawozdawczość. a) Wykonawca przekaże Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250) w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. Sprawozdanie musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012r., poz.630) ; b) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu raz na miesiąc karty przekazania odpadów do recyklingu i na składowisko odpadów, lub częściej na pisemny wniosek Zamawiającego (karty należy przekazać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy); c) Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu raporty miesięczne, zawierające informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów, z terenu nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w szczególności: odpady zmieszane, odpady biodegradowalne, w tym zielone, selektywnie zebrane odpady z podziałem na papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, odpady wielkogabarytowe, chemikalia, baterie, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe, przeterminowane lekarstwa, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy oraz zestawienia ilościowe dostarczonych worków, z wyszczególnieniem poszczególnych rodzajów odpadów. Ponadto Wykonawca przedłoży Zamawiającemu miesięczne wykazy nieruchomości zawierające adres nieruchomości oraz ilość odebranych odpadów danego rodzaju (raporty oraz wykazy należy przekazać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy, w formie papierowej, uzgodnionej z Zamawiającym); d) Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego o każdym stwierdzonym przypadku niezgodnego z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite zbierania odpadów, jak również w przypadku stwierdzenia nieselektywnego gromadzenia odpadów. Stwierdzone nieprawidłowości należy udokumentować wykonując dokumentację fotograficzną, z której jednoznacznie będą wynikać nieprawidłowości oraz będzie jednoznacznie identyfikować nieruchomość, na której odpady są zbierane niezgodnie z regulaminem. Do informacji zawierającej w szczególności adres nieruchomości, na której odpady są gromadzone w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku należy dołączyć protokół opisujący zaistniałe zdarzenie. e) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, tj.: - potwierdzoną kartę przekazania odpadów komunalnych, - kwity wagowe z pojazdów wyposażonych w wagę, w razie ich braku kwity wagowe z bazy magazynowo - transportowej, jeżeli odpady komunalne selektywnie zebrane nie będą bezpośrednio przekazane do zagospodarowania do instalacji, - informacje wynikające z obowiązujących przepisów prawa. 17. Wymagania dotyczące sposobu odbierania odpadów komunalnych. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. W przypadku nie wykonania usługi w terminie 7 dni od terminu ustalonego w harmonogramie, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. 18. Podwykonawstwo. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie te części zamówienia, które powierzy podwykonawcom. 19. Informacja o drogach w Gminie Ostrowite. Na terenie Gminy Ostrowite sieć dróg tworzą drogi: - wojewódzkie, o łącznej długości 17,6 km - powiatowe, o łącznej długości 38, O km - gminne, o długości 115,90 km co łącznie daje długość: 171,5 km. Nawierzchnią asfaltową i brukową pokryte jest 106,80 km a pozostałe 64,70 km to drogi gruntowe, w większości utwardzone. Mapa poglądowa stanowi załącznik nr 2 do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00-7, 90.51.00.00-5, 90.51.40.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie 15.000,00 PLN (piętnaście tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 p.z.p.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego, Bank Spółdzielczy w Słupcy o/Ostrowite nr konta 52 8542 000l 1100 2365 0011 4463 z dopiskiem: Wadium w przetargu na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu. 6. Zamawiający zwróci bądź zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. W treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowo, że każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązuje gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadkach wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego . Przepisy dotyczące wykonawców stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia . Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może zadąć umowy regulującej współpracę tych wykonawców

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego . Przepisy dotyczące wykonawców stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia . Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może zadąć umowy regulującej współpracę tych wykonawców Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie-załącznik nr 11.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego . Przepisy dotyczące wykonawców stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia . Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może zadąć umowy regulującej współpracę tych wykonawców Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, którymi Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości -załącznik nr 3 do SIWZ . W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego . Przepisy dotyczące wykonawców stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia . Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może zadąć umowy regulującej współpracę tych wykonawców 5) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadania środków finansowych lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 100.000,00 zł wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust.l ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w SIWZ, rozdziale VI, ust.2. 6) Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 100.000,00 zł. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. l pkt.4 ustawy Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy Pzp Zamawiający wymaga przedłożenia informacji, o której mowa

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Wykonawca może polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji zasobów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia na czas jego realizacji .;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz ofertowy- załącznik Nr l do SIWZ, - mapa poglądowa dróg gminnych załącznik nr 2 do SIWZ, - wzór umowy - Załącznik Nr 4 do SIWZ, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 8 do SIWZ, - kopia dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu (przelew lub wpłata w kasie Zamawiającego). W pozostałych przypadkach należy załączyć do oferty oryginalny dokument wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin płatności - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany nie mogą powodować zwiększenia zakresu świadczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ. 1. Zmiana terminów umownych, może nastąpić w wyniku wystąpienia następujących okoliczności: a) działania siły wyższej; b) zmiany obowiązującego prawa powodujące, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa; 2. Zmiana umowy może nastąpić w przypadku zmiany prawa powszechnie obowiązującego i miejscowego, istotnie wpływającego na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów oraz prowadzenia PSZOK. 3. Przewiduje się możliwość zmiany umowy w przypadku wprowadzenia zmian w stosunku do SIWZ w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia. 4. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy umowy może ulec zmianie, z zastrzeżeniem postanowień ust. 5-8 , w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług (VAT), 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 6-9 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2015 r. poz.2008), 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te mają wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. 5. W przypadku zmiany przepisów, o których mowa w ust.4, skutkujących zmianą wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, każda ze stron umowy, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dnia od dnia ich wejścia w życie, może wystąpić do drugiej strony o dokonanie odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia. 6. Podstawą do dokonania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia, będzie przedstawiona każdorazowo Zamawiającemu kalkulacja kosztów Wykonawcy, potwierdzająca wpływ wejścia w życie przepisów dokonujących te zmiany na koszt wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację potwierdzającą poprawność dokonanej kalkulacji wraz z dowodami uzasadniającymi zmianę wynagrodzenia. 7. Przed podjęciem decyzji o zwiększeniu wynagrodzenia Zamawiający dokona weryfikacji zasadności oraz poprawności obliczeń dokonanych przez Wykonawcę w zakresie żądanej zmiany wynagrodzenia, a także oceny możliwości sfinansowania wyższego wynagrodzenia w ramach środków posiadanych w planie finansowym Zamawiającego, zatwierdzonym na dany rok 8. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego braku możliwości zabezpieczenia środków finansowych na zwiększenie wynagrodzenia, Zamawiający dokona stosownego skrócenia okresu świadczenia usług . 9. W trakcie trwania niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o: 1) zmianie siedziby lub nazwy firmy, 2) zmianie osób reprezentujących, 3) ogłoszeniu upadłości, likwidacji lub zawieszeniu działalności oraz wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca. 10. Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 Pzp w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: wwww.ostrowite.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ostrowite ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite pokój nr 17 u. Pani Lidii Piguły- referenta ds utrzymania czystości porządku.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Ostrowite ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite sekretariat piętro I pokój nr 19.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.