eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzów Wielkopolski › Przeglądy i czyszczenia 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-16

Gorzów Wielkopolski: Przeglądy i czyszczenia 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp
Numer ogłoszenia: 10858 - 2015; data zamieszczenia: 16.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gorzów Wlkp. , ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7355576, faks 095 7355612.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeglądy i czyszczenia 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przeglądzie i czyszczeniu 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest m.in. do: a)przeprowadzenia przeglądów zgodnie z harmonogramem określonym w SIWZ b)usuwania na bieżąco zgromadzonych w separatorach, osadnikach, w komorach wlotowych i wylotowych oraz w obejściach awaryjnych liście, gałęzie, śmieci itp., c) wykonania badań jakości oczyszczonych ścieków w każdym roku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa d) zakupienie 4 razy w ciągu każdego roku kart doładowujących i doładowanie konto w urządzeniu PRONAL separatora w ul. Szpitalnej nr 4 przedłużające o min. 3 miesiące możliwość wysyłania SMS. Pierwszą kartę doładowującą należy kupić w terminie do 1.03.2015 r. e) prowadzenie książki eksploatacji dla każdego separatora - książki dostarczy Zamawiający, f) odnotowanie każdorazowo wszystkich ww. czynności związane z przedmiotem zamówienia w książkach eksploatacji separatorów. g) wykoszenia roślinności w okresie wegetacyjnym h) informowania pracowników Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. o uszkodzeniach oraz o konieczności i zakresie przeprowadzenia niezbędnych napraw i remontów. ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2 W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest m.in. do: a) wywiezienia i unieszkodliwienia wybranych z separatorów odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami w ramach gruntownego czyszczenia według harmonogramu określonego w SIWZ b) podczas czyszczenia separatorów w terminie od 15 do 30 września przeprowadzenia kontroli separatorów zgodnie z art. 62 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz sporządzenia z jej wyników protokołu. c) odnotowania każdorazowo wszystkich czynności związanych z zamówieniem w książkach eksploatacji separatorów. d) informowania pracowników Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. o uszkodzeniach oraz o konieczności i zakresie przeprowadzenia niezbędnych napraw i remontów..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówień podstawowych, których zakres obejmie przeglądy oraz czyszczenie separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w mieście Gorzowie Wlkp. zgodnie z Art. 67 ust. 1 pkt 6 stawy Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1: nie wymagane ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2: 2.000 zł (słownie złotych: dwa tysiące)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2 Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz.1243 ze zm.) Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego dokumentu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał: ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 - co najmniej jedną usługę trwającą min. 6 miesięcy i polegającą na przeglądzie min. 10 separatorów. Wykonawca winien załączyć dowód potwierdzający, że usługa ta została należycie wykonana Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu zamówień złożony na druku stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2 - co najmniej jedną usługę polegającą na czyszczeniu separatorów na kwotę min. 80.000 zł Wykonawca winien załączyć dowód potwierdzający, że usługa ta została należycie wykonana. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu zamówień złożony na druku stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2 Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje narzędziami i urządzeniami technicznymi zapewniającymi poprawne wykonanie zamówienia, tj: - co najmniej 1 samochód próżniowo-ciśnieniowy, - co najmniej 1 specjalistyczny samochód do przewozu materiałów niebezpiecznych, dopuszcza się alternatywę 1 pojazd spełniający obie ww. funkcje - co najmniej 1 agregat wysokociśnieniowy do płukania filtrów koalescencyjnych, - co najmniej 1 wciągarka filtrów koalescencyjnych, (Zamawiający określił niezbędne minimum sprzętu). Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu narzędziami i urządzeń technicznych złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 2 Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do jego realizacji, a także przedstawi informację o podstawie dysponowania tymi osobami, tj: - minimum 1 osoba nadzorująca prace, posiadająca uprawnienia w branży sanitarnej bez ograniczeń. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu osób złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZAMÓWIENIE CZĘŚCIOWE NR 1 i NR 2 Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia złożonego na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli, Wykonawca wskazał, że polega na zasobach innych podmiotów. 2. Upoważnienie dla osoby reprezentującej Wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów. W przypadku zawiązania konsorcjum należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt III.4.3.1) - zastępuje się go dokumentem (wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Uwaga: Wykaz zamówień wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie musi obejmować minimum usługi spełniąjace warunki udziału w postępowaniu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - TERMIN PŁATNOŚCI - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy: Dla ZAMÓWIENIA CZĘŚCIOWEGO NR 1, Nr 2: Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy, w następujących przypadkach: - w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania umowy, - wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze stron lub niemożności osiągnięcia celu umowy. - okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia: a)nagłych zmian stanu prawnego, zmian przepisów prawa, norm i standardów albo zmian w wiedzy technicznej; b)konieczności czasowego wstrzymania wykonania Przedmiotu umowy przez Zamawiającego; c)wystąpienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy tj.: - niesprzyjające warunki atmosferyczne, skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji umowy, - zdarzenia losowe np. powódź, uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie, d) likwidacji separatorów np. w wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych lub przebudowy układów drogowych, e) wystąpienia okoliczności, które spowodują konieczność dokonania zmiany ilości przeglądów i czyszczeń separatorów (zmniejszenie lub zwiększenie ilości) np.: - zbyt duże obciążenie separatorów zawiesiną (piaskiem) lub substancjami ropopochodnymi w skutek zanieczyszczenia kanalizacji w wyniku wypadków komunikacyjnych (rozlanie olejów) lub prowadzonych remontów i budowy przez podmioty trzecie, - zalanie separatorów z uwagi na zbyt wysoki stan odbiornika, - awarię separatora powodującą konieczność jego wyłączenia z użytkowania

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp. pok.315.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. 66-400 Gorzów Wlkp. ul. Sikorskiego 3-4, Kancelaria Ogólna (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przeglądy 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest m.in do: a)przeprowadzenia przeglądów zgodnie z harmonogramem określonym w SIWZ b)usuwania na bieżąco zgromadzonych w separatorach, osadnikach, w komorach wlotowych i wylotowych oraz w obejściach awaryjnych liście, gałęzie, śmieci itp., c) wykonania badań jakości oczyszczonych ścieków w każdym roku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa d) zakupienie 4 razy w ciągu każdego roku kart doładowujących i doładowanie konto w urządzeniu PRONAL separatora w ul. Szpitalnej nr 4 przedłużające o min. 3 miesiące możliwość wysyłania SMS. Pierwszą kartę doładowującą należy kupić w terminie do 1.03.2015 r. e) prowadzenie książki eksploatacji dla każdego separatora - książki dostarczy Zamawiający, f) odnotowanie każdorazowo wszystkich ww. czynności związane z przedmiotem zamówienia w książkach eksploatacji separatorów. g) wykoszenia roślinności w okresie wegetacyjnym h) informowania pracowników Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. o uszkodzeniach oraz o konieczności i zakresie przeprowadzenia niezbędnych napraw i remontów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. TERMIN PŁATNOŚCI - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Czyszczenie 22 separatorów na miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w Gorzowie Wlkp..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: a) wywiezienia i unieszkodliwienia wybranych z separatorów odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami w ramach gruntownego czyszczenia według harmonogramu opisanego w SIWZ b) podczas czyszczenia separatorów w terminie od 15 do 30 września przeprowadzenia kontroli separatorów zgodnie z art. 62 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz sporządzenia z jej wyników protokołu. c) odnotowania każdorazowo wszystkich czynności związanych z zamówieniem w książkach eksploatacji separatorów. d) informowania pracowników Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. o uszkodzeniach oraz o konieczności i zakresie przeprowadzenia niezbędnych napraw i remontów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. TERMIN PŁATNOŚCI - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.