eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda Śląska › Ustalenie1. wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych przy ul. Piotra Skargi dz. 795/45, 1462/45, 1463/45, KW 6521 oraz dz. 6 KW 6522; 2. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Pawła 6; 3. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Bukowej 5A

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-28

Ruda Śląska: Ustalenie: 1. wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych przy ul. Piotra Skargi dz. 795/45, 1462/45, 1463/45, KW 6521 oraz dz. 6 KW 6522; 2. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Pawła 6; 3. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Bukowej 5A
Numer ogłoszenia: 106660 - 2016; data zamieszczenia: 28.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Ruda Śląska , Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 032 2486281 do 9; 2449094, faks 032 248 7348.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ustalenie: 1. wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych przy ul. Piotra Skargi dz. 795/45, 1462/45, 1463/45, KW 6521 oraz dz. 6 KW 6522; 2. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Pawła 6; 3. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Bukowej 5A.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ustalenie: 1. wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych przy ul. Piotra Skargi dz. 795/45, 1462/45, 1463/45, KW 6521 oraz dz. 6 KW 6522; 2. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Pawła 6; 3. wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Bukowej 5A. 1.1. Sporządzenie operatu szacunkowego określającego: I.wartość rynkową prawa własności nieruchomości położonych w Rudzie Śląskiej przy ul. Piotra Skargi, dla których Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej prowadził księgi wieczyste o nr KW 6521 (działki nr 795/45, 1462/45, 1463/45 o łącznej powierzchni 1564 m2 obr. Stara Kuźnia k.m.2), KW 6522 (działka nr 6 o powierzchni 1469 m2 obr. Stara Kuźnia k.m.8, która wskutek przeobrębowania w 1983 r. uzyskała nr 2058/6 obręb Stara Kuźnia k.m.2): 1.wg stanu ww. nieruchomości na dzień wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości, 2.wg stanu ww. nieruchomości na dzień zakończenia działań uzasadniających wydanie decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości. II. ustalenie, stosownie do art. 128 ust. 4 ugn, czy wskutek przeprowadzenia inwestycji na ww. nieruchomościach, nastąpiło zmniejszenie ich wartości, a jeśli tak to o ile zmniejszyła się ta wartość. 1.2. Wykonanie operatu szacunkowego ustalającego wartość nieruchomości gruntowej własności Skarbu Państwa, stanowiącej działkę nr 1025/21 o powierzchni 1293 m2, obręb Orzegów, k.m. 3, KW nr GL1S/00015130/6, zabudowanej budynkiem o pow. zabudowy 308 m2, która zostanie sprzedana w drodze przetargu - z przeznaczeniem pod zabudowę zgodną z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta (symbol planu PU1). Lokalizacja:Ruda Śląska - Chebzie przy ulicy Pawła 6. 1.3. Wycena prawa własności nieruchomości zabudowanej budynkiem Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej położonym przy ul. Bukowej 5A, obejmującej działki nr: 704/519 o pow. 16593 m2, 706/519 o pow. 304 m2 zapisaną na karcie mapy 5 w obrębie Ruda oraz w księdze wieczystej prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej pod nr GL1S/00046612/5. W operacie szacunkowym należy podać wartość nieruchomości w rozbiciu na wartość gruntu i wartość składnika budowlanego. Szczególowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 34.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie usługę polegającą na wycenie nieruchomości zabudowanej - co najmniej 1 wycena nieruchomości zabudowanej (wycena gruntu wraz z wyceną budynku).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity z 2015 poz. 1774 z późn. zm.) lub spełniającą warunki, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016, poz. 65) bądź na podstawie innych właściwych przepisów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Pod pojęciem głównych usług Zamawiający rozumie usługi polegające na wycenie nieruchomości zabudowanych, w przedmiocie i ilości niezbędnej do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej. Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa. Uwaga : W przypadku, gdy Zamawiający - Miasto Ruda Śląska jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w załączniku nr 4 do SIWZ zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2.2 do 2.4. (opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków) rozdziału XII SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, wymaga aby z przedłożonego zobowiązania lub innych dokumentów wynikał w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy złożyć oświadczenie, zgodne z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 3. Oświadczenie, że wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i złożonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń. 4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy składać oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Termin wykonania operatu - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z zapisami wzorów umów - załączniki 8a i 8b do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rudaslaska.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Ruda Śląska Wydział Zamówień Publicznych (pokój 401) plac Jana Pawła II nr 6 41-709 Ruda Śląska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.05.2016 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Ruda Śląska Wydział Zamówień Publicznych plac Jana Pawła II nr 6 41-709 Ruda Śląska.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Z uwagi na opis dokonania oceny spełniania warunku Zamawiający nie wymaga podania doświadczenia i wykształcenia w wykazie osób, o którym mowa w sekcji III.4.1 2. Z uwagi na opis dokonania oceny spełniania warunku Zamawiający nie wymaga podania wartości w wykazie wykonanych/wykonywanych głównych usług, o którym mowa w sekcji III.4.1 3. Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ustalenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości położonych przy ul. Piotra Skargi dz. 795/45, 1462/45, 1463/45, KW 6521 oraz dz. 6 KW 6522;.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Sporządzenie operatu szacunkowego określającego: I. wartość rynkową prawa własności nieruchomości położonych w Rudzie Śląskiej przy ul. Piotra Skargi, dla których Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej prowadził księgi wieczyste o nr KW 6521 (działki nr 795/45, 1462/45, 1463/45 o łącznej powierzchni 1564 m2 obr. Stara Kuźnia k.m.2), KW 6522 (działka nr 6 o powierzchni 1469 m2 obr. Stara Kuźnia k.m.8, która wskutek przeobrębowania w 1983 r. uzyskała nr 2058/6 obręb Stara Kuźnia k.m.2): 1. wg stanu ww. nieruchomości na dzień wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości, 2. wg stanu ww. nieruchomości na dzień zakończenia działań uzasadniających wydanie decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości. II. ustalenie, stosownie do art. 128 ust. 4 ugn, czy wskutek przeprowadzenia inwestycji na ww. nieruchomościach, nastąpiło zmniejszenie ich wartości, a jeśli tak to o ile zmniejszyła się ta wartość. Cel zamówienia: Ustalenie czy, a jeśli tak to o jaką kwotę nastąpiło zmniejszenie się wartości nieruchomości wskutek realizacji odcinka sieci ciepłowniczej na nieruchomościach będących przedmiotem wyceny. Uwagi: W operacie należy opisać stan nieruchomości na dzień: 1. wydania decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości nr AGS.72213-1/09 z dnia 4 stycznia 2010 r., 2. ostateczności decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości nr AGS.72213-1/09 z dnia 4 stycznia 2010 r. (29 kwietnia 2010 r.) 3. zakończenia działań uzasadniających wydanie decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości nr AGS.72213-1/09 z dnia 4 stycznia 2010 r., 4. sporządzenia wyceny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 34.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Termin wykonania operatu - 2

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ustalenie wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Pawła 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.2. Wykonanie operatu szacunkowego ustalającego wartość nieruchomości gruntowej własności Skarbu Państwa, stanowiącej działkę nr 1025/21 o powierzchni 1293 m2, obręb Orzegów, k.m. 3, KW nr GL1S/00015130/6, zabudowanej budynkiem o pow. zabudowy 308 m2, która zostanie sprzedana w drodze przetargu - z przeznaczeniem pod zabudowę zgodną z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta (symbol planu PU1). Lokalizacja:Ruda Śląska - Chebzie przy ulicy Pawła 6. Cel zamówienia: Określenie wartości zabudowanej nieruchomości, która stanowić będzie podstawę do ustalenia ceny zbycia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 34.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Termin wykonania operatu - 2

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Ustalenie wartości nieruchomości zabudowanej przy ul. Bukowej 5A.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.3. Wycena prawa własności nieruchomości zabudowanej budynkiem Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej położonym przy ul. Bukowej 5A, obejmującej działki nr: 704/519 o pow. 16593 m2, 706/519 o pow. 304 m2 zapisaną na karcie mapy 5 w obrębie Ruda oraz w księdze wieczystej prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rudzie Śląskiej pod nr GL1S/00046612/5. W operacie szacunkowym należy podać wartość nieruchomości w rozbiciu na wartość gruntu i wartość składnika budowlanego. Cel zamówienia: Przekazanie trwałego zarządu ww. nieruchomością pomiędzy Sądem Okręgowym w Gliwicach z siedzibą przy ul. Kościuszki 15 i Sądem Rejonowym w Rudzie Śląskiej z siedzibą przy ul. Bukowej 5A. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 34.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Termin wykonania operatu - 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.