eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych na prawym brzegu rzeki Wisłoki w km 50 + 500 - 57 + 800 na terenie miejscowości Dębica i Kędzierz, woj. podkarpackie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-01-29

Rzeszów: Wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych na prawym brzegu rzeki Wisłoki w km 50 + 500 - 57 + 800 na terenie miejscowości Dębica i Kędzierz, woj. podkarpackie
Numer ogłoszenia: 10601 - 2016; data zamieszczenia: 29.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych na prawym brzegu rzeki Wisłoki w km 50 + 500 - 57 + 800 na terenie miejscowości Dębica i Kędzierz, woj. podkarpackie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych na prawym brzegu rzeki Wisłoki w km 50 + 500 - 57 + 800 na terenie miejscowości Dębica i Kędzierz, woj. podkarpackie. Zakres przedmiotu zamówienia : 1.Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,640 km w km rzeki 50+500-52+030, w tym: 1.1Roboty przygotowawcze. 1.2 Przepust wałowy w km 0+009,5. 1.3 Przepust wałowy w km 0+422. 1.4 Budowa wału z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym. 1.5 Przejazdy wałowe. 1.6 Droga serwisowa. 1.7 Rów przywałowy. 2. Rozbudowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,019 km w km rzeki 54+890-55+710, w tym: 2.1 Roboty przygotowawcze. 2.2 Rozbudowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym. 2.3 Droga serwisowa. 3. Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,119 km w km rzeki 55+850-55+960, w tym: 3.1Roboty przygotowawcze. 3.2Budowa wału z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym. 3.3Droga serwisowa. 4.Rozbudowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,320 km w km rzeki 55+960-57+150, w tym: 4.1Roboty przygotowawcze. 4.2Rozbudowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym. 4.3Droga serwisowa. 4.4Przejazdy wałowe. 5.Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,320 km w km rzeki 57+150-57+470, w tym: 5.1Roboty przygotowawcze. 5.2Uformowanie nasypu ziemnego. 5.3Przejazd wałowy. 5.4 Droga serwisowa. 6.Roboty towarzyszące. 6.1 Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,640 km w km rzeki 50+500-52+030. 6.2 Roboty towarzyszące rozbudowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,019 km w km rzeki 54+890-55+710 6.3 Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,119 km w km rzeki 55+850-55+960. 6.4 Roboty towarzyszące rozbudowie odcinka prawego wału rzeki Wisłok o długości 1,320 km w km rzeki 55+960-57+150. 6.5 Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,320 km w km rzeki 57+150-57+470. 6.6 Naprawa dróg wykorzystywanych do transportu ziemi i materiałów budowlanych. 2. Opis zakresu przedmiotu zamówienia: 1.Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,640 km w km rzeki 50+500-52+030. 1.1Roboty przygotowawcze W ramach robót przygotowawczych związanych z budową prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 50+500-52+030 należy wykonać m.in. geodezyjne roboty pomiarowe wraz z geodezyjnym wyniesieniem obiektu w teren, karczowanie pni drzew , a także należy dokonać wykoszenia pasa terenu przeznaczonego pod korpus wału i obiektów związanych z nim funkcjonalnie. Ponadto dla potrzeb wykonywania dalszych robót budowlanych należy dokonać ułożenia tymczasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych o łącznej powierzchni 4 812,00 m2. 1.2Przepust wałowy w km 0+009,5 W celu zapewnienia odwodnienia terenu zawala w km wału 0+009,5 należy wykonać przepust wałowy. Przepust będzie odprowadzał wodę przez projektowany wał z istniejącego cieku bez nazwy do rzeki Wisłoki. Na dopływie i odpływie zaprojektowano umocnienia z płyt betonowych dozbrajanych siatką stalową. Umocnione będą dno i skarpy rowów do wysokości przyczółków doków. Umocnienia zakończono palisadą z kołków drewnianych. Elementy i parametry techniczne przepustu wałowego: - średnica: d=1200 mm - długość L=15,00 m - wylot w międzywale z klapą zwrotną PWZ-5/120 - schody na skarpie odpowietrznej: 4,80 m - schody na skarpie odwodnej: 4,50 m 1.3Przepust wałowy w km 0+422 W celu zapewnienia odwodnienia terenu zawala w km wału 0+422 należy wykonać przepust wałowy. Przepust będzie odprowadzał wodę przez wał z zaprojektowanego rowu przywałowego przy stopie wału połączonego rowem odprowadzającym do rzeki Wisłoki. Elementy i parametry techniczne przepustu wałowego: - średnica: d=800 mm - długość L=16,00 m - wlot: dok żelbetowy - wylot: dok żelbetowy z klapą zwrotną typu PWZ- 2/80 - schody na skarpie odpowietrznej: 6,60 m - schody na skarpie odwodnej: 6,60 m W celu odprowdzenia wody opadowej do rzeki Wisłoki należy wykonać rów odpływowy o długości 137,00 m i szerokości w dnie 0,80 m oraz nachyleniu skarp 1:1,5. Rów należy umocnić w dnie i na skarpach do wys. 1,00 m płytami ażurowymi opartymi o krawężnik betonowy w stopie skarpy, powyżej należy zastosować humusowanie i obsiew. W hm rowu 0+20 należy wykonać przepust o średnicy d=800 mm i długości 8,60 m. W miejscu wylotu rowu odpływowego od przepustu wałowego w km 0+422 do rzeki Wisłoki na odcinku długości 30,00 m powyżej i 35,00 m poniżej, należy wykonać umocnienie brzegu rzeki Wisłoki materacami siatkowo-kamiennymi o gr. 30 cm na geowłókninie o gramaturze 500 g/m2, stabilizowanymi kołkami drewnianymi i podpartymi narzutem z kamieni o śr.min. 0,50 m. 1.4Budowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym Przed przystąpieniem do formowania korpusu prawego odcinka wału rzeki Wisłoki przeciwpowodziowego w km rzeki 50+500-52+030 należy usunąć wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 20 cm w łącznej ilości 11 430,00 m3. Zdjęty humus należy tymczasowo spryzmować na terenie placu budowy celem późniejszego wykorzystania. W celu osiągnięcia zakładanych parametrów technicznych obwałowania (po wcześniejszym zagęszczeniu podłoża) należy wbudować ziemię w łącznej ilości 39 801,00 m3. Pobór ziemi niezbędnej do wbudowania winien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Uwaga: Jakość gruntu przeznaczonego do wbudowania podlegać będzie sprawdzeniu przez inspektora nadzoru po uzyskaniu opinii projektanta w zakresie przydatności do wbudowania na podstawie przeprowadzonych stosownych badań laboratoryjnych. Badania zagęszczenia nasypu (wykonywane przez niezależne laboratorium) należy wykonywać wg normy PN-B-12095:1997 pkt. pkt 3.2.3.1. Prawidłowość zagęszczenia konkretnej warstwy nasypu lub podłoża pod nasypem powinna być potwierdzona przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy. Parametry techniczne wału: -długość: 1,640 km -szerokość korony - na odcinku w km wału 0+000 - 1+080: 3,00 m - na odcinku w km wału 1+080 - 1+640: 4,00 m -nachylenie skarp odwodnej i odpowietrznej 1:2 -średnia wysokość wału: 2,60 m Po uformowaniu korpusu wału w km 1+020-1+073, na długości 53,00 m należy wykonać roboty związane z umocnieniem skarpy odwodnej za pomocą płyt ażurowych o wymiarach 0,90x0,60x0,10 m podpartymi krawężnikami betonowymi. Ponadto należy dokonać wyplantowania uformowanej powierzchni wału oraz dokonać jego zahumusowania warstwą humusu o gr. 15 cm w ilości 5 724,90 m3. Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu i podłoża wału W celu zabezpieczenia przed filtracją korpusu i podłoża wału należy dokonać uszczelnienia poprzez ułożenie na skarpie odwodnej i międzywalu geomembrany tj. folii PEHD lub PCV o gr. 2,00 mm (przykrytej gruntem) o łącznej powierzchni 41 040,00 m2. Parametry geomembrany: - wodoodporna, przeznaczona do stosowania w budownictwie hydrotechnicznym (w tym melioracyjnym), - dwustronnie uszorstkowiona lub teksturowana bądź moletowana - maksymalne naprężenie przy rozciąganiu: - wzdłuż > = 15 MPa, - w poprzek > = 15 MPa. - wydłużenie względne przy zerwaniu: - wzdłuż > = 200%, - w poprzek > = 200% Geomembrana ułożona będzie na głębokości 1,00 m poniżej powierzchni projektowanej skarpy odwodnej. Na koronie wału ekran zamocowany będzie w rowie kotwiącym o gł. 0,50 m, natomiast w podstawie przechodzi w fartuch uszczelniający podłoże. W celu zabezpieczenia przed filtracją podłoża wału należy ułożyć fartuch z geomembrany o parametrach jak uszczelnienie korpusu wału. Fartuch o szerokości 15,00 m ułożony będzie w podstawie skarpy odwodnej na głębokości 1,0 m poniżej powierzchni terenu, ze spadkiem 0,5 % w kierunku rzeki Wisłoki, a następnie zostanie przykryty ziemią. Fartuch zabezpieczający będzie połączony z ekranem zgrzewaniem poprzez fałdę kompensacyjną. 1.5Przejazdy wałowe W celu zapewnienia komunikacji pomiędzy zawalem, a międzywalem w trakcie prowadzenia akcji przeciwpowodziowych należy wykonać 6 szt. przejazdów wałowych o szerokości pasa jezdnego 3,0 m zlokalizowanych w km 0+018, km 0+303, km 0+500, km 1+078, km 1+280, km 1+629,w tym: - 4 szt. o nawierzchni z pełnych płyt drogowych w km w km 0+018, km 0+303, km 0+500, km 1+280, - 1 szt. o nawierzchni asfaltowej w km 1+078 - 1 szt. o nawierzchni tłuczniowej w km 1+629 Nawierzchnia przejazdów wałowych w km 0+018, km 0+303, km 0+500, km 1+280 wykonana będzie z pełnych płyt drogowych o wymiarach 0,15x1,5x3,0 m na geowłókninie o gramaturze 500 g/m2 i podsypce z pospółki o gr. 0,10 m. Nawierzchnia przejazdu wałowego w km 1+078 stanowić będzie nawierzchnia asfaltowa (warstwa wiążąca i ścieralna) na podbudowie (dolnej i górnej) z kruszywa łamanego w krawężnikach betonowych o wymiarach 30x8 cm. Nawierzchnię przejazdu wałowego w km 1+629 stanowić będzie nawierzchnia tłuczniowa na podbudowie z kruszywa łamanego i z krawężnikami betonowymi o wymiarach 20x30 cm. 1.6Droga serwisowa W celu zapewnienia sprawnej komunikacji podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowych oraz dla celów konserwacji wału, przewiduje się wykonanie drogi serwisowej o całkowitej długości L=1 139,80 m i szerokości pasa jezdnego 3,00 m, Drogę serwisową należy wykonać jako drogę o nawierzchni tłuczniowej w krawężnikach betonowych o wymiarach 100x30x20 cm na podbudowie betonowej o nachyleniu poprzecznym 2% w kierunku zawala. Konstrukcja nawierzchni drogi serwisowej: - warstwa ścieralna z mieszanki klińca i kruszywa drobnego grubość 8 cm - warstwa nośna z tłucznia 31.5/63 mm grubość 14 cm, - warstwa odsączająca z piasku średniego o grubości 10 cm zagęszczona i ułożona ze spadkiem drogi Na odcinku wału w km 0+000 - 0+533 funkcję drogi serwisowej pełnić będą istniejące drogi. Na odcinku w km 0+533 - 1+080 droga serwisowa o szerokości pasa jezdnego 3,00 m poprowadzona zostanie na ławeczce przywałowej o szerokości 4,00 m. Na odcinku w km 1+080-1+640 na długości 560,0 m droga serwisowa poprowadzona zostanie po koronie projektowanego wału, którego szerokość wynosi 4,0 m. W km wału 1+629 droga serwisowa sprowadzona jest przejazdem wałowym na teren i służy do komunikowania wału z istniejącą drogą. 1.7Rów przywałowy W celu odwodnienia terenu zawala (przechwycenia napływających wód opadowych), przy stopie skarpy odpowietrznej na odcinku w km 0+024-1+622,5 należy wykonać rów odpływowy o łącznej długości 1 598,50 m, szerokości dna 0,40 m oraz nachyleniu skarp 1:1,5. Rów należy umocnić w dnie i na skarpach do wys. 0,50 m płytami ażurowymi opartymi o krawężnik betonowy w stopie skarpy, powyżej należy zastosować humusowanie i obsiew. Rów przywałowy będzie zakończony wylotem do przepustu wałowego w km wału 0+422, który łączy się z rowem odpływowym mającym ujście w rzece Wisłoce. W miejscach przekroczeń rowem przejazdów wałowych w km 0+310,5, w km 0+473, w km 1+074,5, w km 1+280 należy wykonać 4 szt. przepustów o średnicach d=600 mm Wszystkie przepusty na rowie przywałowym wykonane będą z rur PE o klasie sztywności obwodowej 8 kN/m2. Na wlocie i wylocie z rury do wysokości ubezpieczeń wykonana będzie palisada z kołków drewnianych h = 1,50 m d =0,10 m. Przyczółki zostaną wybrukowane z kamienia gr. 10 cm na podsypce piaskowo - cementowej. 2.Rozbudowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,019 km w km rzeki 54+890-55+710 2.1 Roboty przygotowawcze W ramach robót przygotowawczych związanych z rozbudową prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 54+890-55+710 należy wykonać m.in. geodezyjne roboty pomiarowe wraz z geodezyjnym wyniesieniem obiektu w teren, roboty rozbiórkowe, a także wykoszenie skarp i korony wału. Ponadto dla potrzeb wykonywania dalszych robót budowlanych należy dokonać ułożenia tymczasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych o łącznej powierzchni 3057,00 m2. 2.2Rozbudowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym. Przed przystąpieniem do podwyższania i poszerzania korpusu wału prawego odcinka wału przeciwpowodziowego rzeki Wisłoki w km rzeki 54+890-55+710 w ramach jego rozbudowy należy usunąć wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 20 cm w łącznej ilości 336,70 m3. Zdjęty humus należy tymczasowo spryzmować na terenie placu budowy celem późniejszego wykorzystania. Na całej długości wał zostanie podwyższony (średnio o ok.0,3 m) i poszerzony w kierunku zawala. W celu osiągnięcia zakładanych parametrów technicznych obwałowania, należy wbudować ziemię w łącznej ilości 1 186,00 m3. Pobór ziemi niezbędnej do wbudowania winien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Uwaga: Jakość gruntu przeznaczonego do wbudowania podlegać będzie sprawdzeniu przez inspektora nadzoru po uzyskaniu opinii projektanta w zakresie przydatności do wbudowania na podstawie przeprowadzonych stosownych badań laboratoryjnych. Badania zagęszczenia nasypu (wykonywane przez niezależne laboratorium) należy wykonywać wg normy PN-B-12095:1997 pkt. pkt 3.2.3.1. Prawidłowość zagęszczenia konkretnej warstwy nasypu lub podłoża pod nasypem powinna być potwierdzona przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy. Parametry techniczne wału: -długość: 1,019 km -szerokość korony: 3,00 m -nachylenie skarp odwodnej i odpowietrznej 1:2 -średnia wysokość wału: 3,30 m Po uformowaniu korpusu wału należy dokonać przebudowy schodów naskarpowych zlokalizowanych po stronie odpowietrznej wału w km 0+053, w km 0+384, w km 0+413, w km 0+543 i w km 0+677. Ponadto należy dokonać wyplantowania uformowanej powierzchni wału oraz dokonać jego zahumusowania humusem gr. 15 cm w ilości 1 116,00 m3. Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu i podłoża wału W celu zabezpieczenia przed filtracją korpusu i podłoża wału należy wykonać metodą wgłębnego mieszania pionową przesłonę hydroizolacyjną o gr. 40 cm i głębokości 7,00 m. Przesłona przeciwfiltracyjna będzie zlokalizowana w osi wału o powierzchni 7 133,00 m2. 2.3Droga serwisowa W celu zapewnienia sprawnej komunikacji podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowych oraz dla celów konserwacji wału, przewiduje się wykonanie drogi serwisowej asfaltowej w krawężnikach betonowych o wymiarach 30x8 cm. - na koronie o całkowitej długości L=1019,00 m i szerokości 3,00 m. - na półce przywałowej o całkowitej długości L=1019,00 m i szerokości 2,00 m. 3.Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,119 km w km rzeki 55+850-55+960. 3.1 Roboty przygotowawcze W ramach robót przygotowawczych związanych z budową prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 55+850-55+960 należy wykonać m.in. geodezyjne roboty pomiarowe wraz z geodezyjnym wyniesieniem obiektu w teren, karczowanie pni drzew. Roboty przygotowawcze obejmują również m.in. rozbiórkę murku zlokalizowanego w km 0+059 wału przeciwpowodziowego. Ponadto dla potrzeb wykonywania dalszych robót budowlanych należy dokonać ułożenia tymczasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych o łącznej powierzchni 357,00 m2. 3.2 Budowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym Przed przystąpieniem do formowania korpusu prawego odcinka wału przeciwpowodziowego rzeki Wisłoki w km rzeki 55+850-55+960, należy usunąć wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 20 cm w łącznej ilości 286,00 m3. Zdjęty humus należy tymczasowo spryzmować na terenie placu budowy celem późniejszego wykorzystania. W celu osiągnięcia zakładanych parametrów technicznych obwałowania (po wcześniejszym zagęszczeniu podłoża) należy wbudować ziemię w łącznej ilości 2 010,00 m3. Pobór ziemi niezbędnej do wbudowania winien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Uwaga: Jakość gruntu przeznaczonego do wbudowania podlegać będzie sprawdzeniu przez inspektora nadzoru po uzyskaniu opinii projektanta w zakresie przydatności do wbudowania na podstawie przeprowadzonych stosownych badań laboratoryjnych. Badania zagęszczenia nasypu (wykonywane przez niezależne laboratorium) należy wykonywać wg normy PN-B-12095:1997 pkt. pkt 3.2.3.1. Prawidłowość zagęszczenia konkretnej warstwy nasypu lub podłoża pod nasypem powinna być potwierdzona przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy. Parametry techniczne wału: -długość: 0,119 km -szerokość korony: 3,00 m -nachylenie skarp odwodnej i odpowietrznej 1:2 -średnia wysokość wału: 2,04 m Po uformowaniu korpusu wału w km 0+038-0+109 na długości 71,00 m należy wykonać roboty związane z umocnieniem skarpy odwodnej za pomocą płyt ażurowych o wymiarach 0,90x0,60x0,10 m podpartymi krawężnikami betonowymi o wymiarach 20x30 cm. Ponadto należy dokonać wyplantowania uformowanej powierzchni wału oraz dokonać jego zahumusowania humusem gr. 15 cm w ilości 151,35 m3 Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu wału W celu zabezpieczenia przed filtracją korpusu wału należy dokonać uszczelnienia skarpy odwodnej poprzez ułożenie na niej geomembrany tj. folii PEHD lub PCV o gr. 2,00 mm (przykrytej gruntem) o łącznej powierzchni 806,00 m2. Parametry geomembrany: - wodoodporna, przeznaczona do stosowania w budownictwie hydrotechnicznym (w tym melioracyjnym), - dwustronnie uszorstkowiona lub teksturowana bądź moletowana - maksymalne naprężenie przy rozciąganiu: - wzdłuż > = 15 MPa, - w poprzek > = 15 MPa. - wydłużenie względne przy zerwaniu: - wzdłuż > = 200%, - w poprzek > = 200% Geomembrana ułożona będzie na głębokości 1,00 m poniżej powierzchni projektowanej skarpy odwodnej. Na koronie wału ekran zamocowany będzie w rowie kotwiącym o gł. 0,50 m, natomiast w podstawie przechodzi w fartuch uszczelniający podłoże. Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu wału: W celu zabezpieczenia przed filtracją podłoża wału należy wykonać metodą wgłębnego mieszania pionową przesłonę hydroizolacyjną o gr. 40 cm i głębokości 6,00 m. Przesłona przeciwfiltracyjna będzie zlokalizowana w stopie odwodnej wału o powierzchni wraz z oczepem 714,00 m2 3.3 Droga serwisowa W celu zapewnienia sprawnej komunikacji podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowych oraz dla celów konserwacji wału, przewiduje się wykonanie drogi serwisowej o całkowitej długości L=157,70 m i szerokości 3,00 m. Powyżej km 0+000 należy wykonać odcinek drogi serwisowej o długości L=38,70 m po terenie, która łączyć się będzie z istniejącą drogą z płyt betonowych. Na odcinku w km 0+000 do 0+119 na długości L=119,00 m droga serwisowa o szerokości 3,00 m będzie poprowadzona po koronie wału szerokości 3,00 m i będzie pełniła funkcję ciągu pieszego. Będzie ona wykonana jako droga o nawierzchni asfaltowej (warstwa ścieralna) na podbudowie (dolnej i górnej) z kruszywa łamanego w krawężnikach betonowych o wymiarach 30x8 cm. 4.Rozbudowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,320 km w km rzeki 55+960-57+150. 4.1 Roboty przygotowawcze W ramach robót przygotowawczych związanych z rozbudową prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 55+960-57+150 należy wykonać m.in. geodezyjne roboty pomiarowe wraz z geodezyjnym wyniesieniem obiektu w teren, wycinkę drzew, karczowanie pni drzew oraz usunięcie zakrzaczeń, a także wykoszenie skarp i korony wału. Ponadto dla potrzeb wykonywania dalszych robót budowlanych należy dokonać ułożenia tymczasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych o łącznej powierzchni 3300,00 m2. 4.2Rozbudowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym Przed przystąpieniem do formowania korpusu wału prawego odcinka wału przeciwpowodziowego w km 55+960-57+150 rzeki Wisłoki w ramach jego rozbudowy należy usunąć wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 20 cm w łącznej ilości 2 784,80 m3. Zdjęty humus należy tymczasowo spryzmować na terenie placu budowy celem późniejszego wykorzystania. Rozbudowa wału prowadzona będzie w stronę zawala i międzywala. Na odcinku wału km 0 + 000 do km 0 + 585 przewidziano poszerzenie wału w stronę międzywala. Na pozostałym odcinku poszerzenie korpusu wału ma miejsce w obydwie strony tj w stronę nawodną i odpowietrzną wału. Wykonawca na całej długości wału winien wykonać dogęszczanie przez jego wałowanie. W celu osiągnięcia zakładanych parametrów technicznych obwałowania należy wbudować ziemię w łącznej ilości 1 186,00 m3. Pobór ziemi niezbędnej do wbudowania winien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Uwaga: Jakość gruntu przeznaczonego do wbudowania podlegać będzie sprawdzeniu przez inspektora nadzoru po uzyskaniu opinii projektanta w zakresie przydatności do wbudowania na podstawie przeprowadzonych stosownych badań laboratoryjnych. Badania zagęszczenia nasypu (wykonywane przez niezależne laboratorium) należy wykonywać wg normy PN-B-12095:1997 pkt. pkt 3.2.3.1. Prawidłowość zagęszczenia konkretnej warstwy nasypu lub podłoża pod nasypem powinna być potwierdzona przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy. Parametry techniczne wału: -długość: 1,320 km -szerokość korony - na odcinku w km wału 0+000 - 0+840: 3,0 m - na odcinku w km wału 0+860 - 1+320: 4,0 m -nachylenie skarp odwodnej i odpowietrznej 1:2 Po uformowaniu korpusu wału na odcinku w km 0+510-0+585 na długości 75,00 m należy wykonać roboty związane z umocnieniem skarpy odwodnej za pomocą materacy siatkowo-kamiennych o wymiarach 5,0x1,0x0,3 m mocowanymi kołkami w ilości 1szt. na m2. Po uformowaniu korpusu wału należy dokonać przebudowy schodów naskarpowych zlokalizowanych po stronie odpowietrznej wału w km 1+240 , poprzez ich rozbiórkę i budowę nowych. Ponadto należy dokonać wyplantowania uformowanej powierzchni wału oraz dokonać jego zahumusowania warstwą humusu o gr. 15 cm w ilości 2 628,30 m3. Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu wału : W celu zabezpieczenia przed filtracją korpusu wału na odcinku w km 0+000 - 0+575 należy wykonać przesłonę przeciwfiltracyjną z geomembrany o grubości 2,00 mm o powierzchni 1610,00 m2. Geomembranę należy ułożyć od poziomu istniejącej przesłony hydroizolacyjnej do poziomu wody kontrolnej. Natomiast na odcinkach wału w km w km 0+575-0+660 oraz w km 0+670 - 0+840 na łącznej długości 255,00 m należy wykonać w jego osi pionową przesłonę hydroizolacyjną o powierzchni 2 040,00 m2, grubości 0,40 m i głębokości 8,00. Parametry geomembrany: - wodoodporna, przeznaczona do stosowania w budownictwie hydrotechnicznym (w tym melioracyjnym), - dwustronnie uszorstkowiona lub teksturowana bądź moletowana - maksymalne naprężenie przy rozciąganiu: - wzdłuż > = 15 MPa, - w poprzek > = 15 MPa. - wydłużenie względne przy zerwaniu: - wzdłuż > = 200%, - w poprzek > = 200% Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne podłoża wału : W celu zabezpieczenia podłoża wału na odcinku w km należy wykonać pionową przesłonę hydroizolacyjną w stopie wału od strony odwodnej wału na odcinku w km 1+270 - 1+32 o długości 50,00 m o powierzchni 300,00 m2, o grubości 0,40 m i głębokości 6,00. Ponadto w obrębie istniejącego rurociągu kanalizacyjnego na odcinku wału w km 0+660-0+670 na długości 10,00 należy wykonać przesłonę przeciwfiltracyjną metodą iniekcji strumieniowej o łącznej powierzchni 80,00 m2 o gr. 40 cm, głębokości 8,00 m. 4.3Droga serwisowa po koronie wału W celu zapewnienia sprawnej komunikacji podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowych oraz dla celów konserwacji wału, przewiduje się wykonanie po koronie wału na odcinku w km 0 + 860-1 + 320 drogi o długości 460,00 m i szerokości 3,00. Będzie ona wykonana jako droga o nawierzchni asfaltowej na podbudowie (dolnej i górnej) z kruszywa łamanego w krawężnikach o wymiarach 30x20 cm. Natomiast na odcinku od km 0+000 - 0+840 funkcję drogi serwisowej będą pełnić istniejące drogi lokalne. 4.4Przejazdy wałowe W celu zapewnienia komunikacji w trakcie prowadzenia akcji przeciwpowodziowych należy wykonać podniesienie korony 4 szt. przejazdów wałowych o szerokości pasa jezdnego 3,00 m zlokalizowanych w km 0+245, w km 0+325, w km 0+430, w km 0+960 umożliwiających komunikację pomiędzy zawalem, a międzywalem. Nawierzchnia przejazdów wałowych w km 0+245, km 0+325, km 0+430, wykonana będzie z pełnych płyt drogowych 3,0x1,5x0,15 m na geowłókninie o gramaturze 500 g/m2 i podsypce z pospółki o gr. 0,10 m. Przejazdy wałowe w km 0 + 084, w km 0+245, w km 0+325 oraz w km 0+430 mają aktualnie nawierzchnię gruntową. Przewidziano podniesienie przejazdów do rzędnej projektowanej korony wału oraz umocnienie ich nawierzchni płytami betonowymi. Przejazd wałowy w km 0 + 960 jest aktualnie umocniony płytami drogowymi. W trakcie wykonywania podwyższania korony wału przewiduje się rozbiórkę istniejących płyt, a następnie wykonanie nowej nawierzchni z pełnych płyt drogowych 3,0x1,5x0,15 m na geowłókninie o gramaturze 500 g na m2 i podsypce z pospółki o gr. 0,10 m. 5.Budowa odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,320 km w km rzeki 57+150-57+470 5.1 Roboty przygotowawcze W ramach robót przygotowawczych związanych z budową prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 57+150-57+470 należy wykonać m.in. geodezyjne roboty pomiarowe wraz z geodezyjnym wyniesieniem obiektu w teren, wycinkę drzew, karczowanie pni drzew oraz usunięcie zakrzaczeń, roboty rozbiórkowe na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych Szarotka i Jedność, a także wykoszenie pasa terenu przeznaczonego pod wał. Ponadto dla potrzeb wykonywania dalszych robót budowlanych należy dokonać ułożenia tymczasowych dróg technologicznych z płyt żelbetowych o łącznej powierzchni 960,00 m2. 5.2 Budowa wału wraz z zabezpieczeniem przeciwfiltracyjnym Przed przystąpieniem do formowania korpusu prawego odcinka wału przeciwpowodziowego rzeki Wisłoki w km rzeki 57+150-57+470 należy usunąć wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 20 cm w łącznej ilości 972,00 m3. Zdjęty humus należy tymczasowo spryzmować na terenie placu budowy celem późniejszego wykorzystania. W celu osiągnięcia zakładanych parametrów technicznych obwałowania należy wbudować ziemię w łącznej ilości 6 656,00 m3. Pobór ziemi niezbędnej do wbudowania winien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Uwaga: Jakość gruntu przeznaczonego do wbudowania podlegać będzie sprawdzeniu przez inspektora nadzoru po uzyskaniu opinii projektanta w zakresie przydatności do wbudowania na podstawie przeprowadzonych stosownych badań laboratoryjnych. Badania zagęszczenia nasypu (wykonywane przez niezależne laboratorium) należy wykonywać wg normy PN-B-12095:1997 pkt. pkt 3.2.3.1. Prawidłowość zagęszczenia konkretnej warstwy nasypu lub podłoża pod nasypem powinna być potwierdzona przez inspektora nadzoru wpisem w dzienniku budowy. Parametry techniczne wału: -długość: 0,320 km -szerokość korony: 4,00 m -nachylenie skarp odwodnej i odpowietrznej 1:2 Ponadto należy dokonać wyplantowania uformowanej powierzchni wału oraz dokonać jego zahumusowania warstwą humusu o gr. 15 cm w ilości 559,95 m3 Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne korpusu wału: W celu zabezpieczenia przed filtracją korpusu wału należy dokonać uszczelnienia skarpy odwodnej poprzez ułożenie na niej geomembrany tj. folii PEHD lub PCV o gr. 2,00 mm (przykrytej gruntem) o łącznej powierzchni 2 425,00 m2. Parametry geomembrany: - wodoodporna, przeznaczona do stosowania w budownictwie hydrotechnicznym (w tym melioracyjnym), - dwustronnie uszorstkowiona lub teksturowana bądź moletowana - maksymalne naprężenie przy rozciąganiu: - wzdłuż > = 15 MPa, - w poprzek > = 15 MPa. - wydłużenie względne przy zerwaniu: - wzdłuż > = 200%, - w poprzek > = 200% Geomembrana ułożona będzie na głębokości 1,00 m poniżej powierzchni projektowanej skarpy odwodnej. Na koronie wału ekran zamocowany będzie w rowie kotwiącym o gł. 0,50 m, natomiast w podstawie przechodzi w fartuch uszczelniający podłoże. Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne podłoża wału: W celu zabezpieczenia przed filtracją podłoża wału należy wykonać metodą wgłębnego mieszania pionową przesłonę hydroizolacyjną o gr. 40 cm i głębokości 6,00 m. Przesłona przeciwfiltracyjna będzie zlokalizowana w stopie odwodnej wału o powierzchni wraz z oczepem 1 920,00 m2. 5.3 Przejazd wałowy W celu zapewnienia komunikacji w trakcie prowadzenia akcji przeciwpowodziowych należy wykonać 1 szt. przejazdu wałowego o szerokości pasa jezdnego 3,00 m zlokalizowanego w km 0+084 , umożliwiając komunikację pomiędzy zawalem, a międzywalem. Nawierzchnia przejazdu wałowego w km 0+084 wykonana będzie z pełnych płyt drogowych 0,15x1,5x3,0 m na geowłókninie o gramaturze 500 g/m2 i podsypce z pospółki o gr. 0,10 m. 5.4 Droga serwisowa W celu zapewnienia sprawnej komunikacji podczas prowadzenia akcji przeciwpowodziowych oraz dla celów konserwacji wału, przewiduje się wykonanie drogi serwisowej o całkowitej długości L=421,60 m i szerokości pasa jezdnego 3,00 m. Droga serwisowa będzie zlokalizowana na odcinku wału w km 0+000 -0+320 na długości 320,00 m oraz po terenie na długości 101,60 m. Droga serwisowa będzie posiadać nawierzchnię asfaltową na podbudowie (dolnej i górnej) z kruszywa łamanego w krawężnikach o wymiarach 20x30 cm. 6.Roboty towarzyszące. 6.1. Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,640 km w km rzeki 50+500-52+030. W trakcie budowy prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 50+500-52+030 należy wykonać następujące roboty towarzyszące polegające na przełożeniu i zabezpieczeniu kolidującego uzbrojenia terenu. a)Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia Dn 700 wraz z zespołem zaporowo- upustowym. W związku z kolizją gazociągu z projektowana trasą odcinka wału w km rzeki 50+500 - 52+030 należy dokonać likwidacji istniejącego Zespołu Zaporowo-Upustowego( ZZU) wraz z układami rurowymi oraz ogrodzeniem. Nowy Zespół Zaporowo-Upustowy (ZZU) wraz z ogrodzeniem zostanie zlokalizowany poza projektowanym wałem przeciwpowodziowym. W ramach wykonywanych prac należy m.in.: wybudować nowe odcinki gazociągów wysokiego ciśnienia Dn 700 o łącznej długości 300,00 m. b) Zabezpieczenie przewodu kanalizacji deszczowej kd 600. Rurociąg kanalizacji deszczowej kd 600 krzyżuje się w km 1+066 z projektowanym wałem przeciwpowodziowym. W celu zabezpieczenia rurociągu należy nałożyć na niego rurę ochronną dwudzielną o długości 20,00 m. c) Przełożenie kanalizacji ścieków oczyszczonych. W związku z występującą w km wału 1+436 kolizją rurociągu z rur betonowych jajowych 1000 x 1400 mm należy dokonać jego przełożenia w taki sposób, aby krzyżował się z projektowanym wałem pod kątem prostym. Nowy odcinek rurociągu będzie posiadał długość 69,30 m i średnicę 1400 mm. Na trasie nowego rurociągu należy usytuować studnie K1, K2, K3. W studni K2 o średnicy 1400 mm należy zamontować klapę przeciwzalewową, która będzie chroniła przed dostaniem się wód wezbraniowych rzeki Wisłoki. 6.2 Roboty towarzyszące rozbudowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,019 km w km rzeki 54+890-55+710. W trakcie rozbudowy prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 54+890-55+710 należy wykonać następujące roboty towarzyszące polegające na zabezpieczeniu kolidującego uzbrojenia terenu. W km wału 0+014 oraz w km 1+014 występuje kolizja z kablem światłowodowym t2 i 6t. Występujące kable należy zabezpieczyć dwudzielną rurą osłonową i uszczelnić pianą poliuretanową niskoprężną. 6.3 Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,119 km w km rzeki 55+850-55+960. W trakcie budowy prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 55+850-55+960 należy wykonać następujące roboty towarzyszące polegające na przełożeniu kolidującego uzbrojenia terenu oraz na wykonaniu elementów odwadniających zawale. a) Przełożenie podziemnej sieci elektroenergetycznej Na odcinku projektowanego wału przeciwpowodziowego w rejonie Al. Jana Pawła II przebiega podziemna linia kablowa 15 kV w zarządzie TAURON Dystrybucja S.A. - Kędzierz - Wodociągi relacji S754 - S716, przecina linią łamaną projektowany wał w km 0+062. Na skrzyżowaniu z wałem trasa linii elektroenergetycznej zostanie wyprostowana i zabezpieczona rurą dwudzielną A 160 PS na odcinku 40,00 m. b)Odwodnienie zawala. W km 0+066 projektowanego odcinka wału przeciwpowodziowego należy wykonać miejscowe odwodnienie zawala. W tym celu należy wykonać 2 szt. wpustów ulicznych zamontowanych na studzienkach tworzywowych fi 425 mm z osadnikiem. Ponadto wpusty uliczne należy połączyć z projektowaną studzienką zbiorczą fi 425 mm, którą należy połączyć rurociągiem kanalizacyjnym fi 250 mm o długości 11,00 m do istniejącej studzienki kanalizacyjnej. 6.4 Roboty towarzyszące rozbudowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 1,320 km w km rzeki 55+960-57+150 . W trakcie rozbudowy prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 55+960-57+150 należy wykonać następujące roboty towarzyszące polegające na przebudowie kolidującego uzbrojenia terenu. Przebudowa podziemnej sieci elektroenergetycznej. Wzdłuż rozbudowywanego wału przeciwpowodziowego przebiega podziemna linia kablowa 15kV. Na długości 230,00 m trasa linii biegnie w wale przeciwpowodziowym i przecina go pod kątem ostrym. Na tym odcinku należy wykonać nową linię kablową poprowadzoną nową trasą poprzez wykonanie wstawki kablowej z wiązki trzech kabli o długości 510,00 m, która łączy się mufami kablowymi z odcinkami istniejącego kabla. 6.5 Roboty towarzyszące budowie odcinka prawego wału rzeki Wisłoki o długości 0,320 km w km rzeki 57+150-57+470. W trakcie rozbudowy prawego odcinka wału rzeki Wisłoki w km rzeki 57+150-57+470 należy wykonać następujące roboty towarzyszące polegające na likwidacji i przebudowie kolidującego uzbrojenia terenu. a)Likwidacja sieci wodociągowej na terenie ogródków działkowych. Projektowany odcinek wału przeciwpowodziowy częściowo zlokalizowany jest na terenie ogródków działkowych. W celu jego wykonania niezbędna będzie likwidacja 3szt., punktów czerpalnych wody, jak również sieć wodociągowa d=32mm z rur stalowych przebiegająca poprzecznie do projektowanego wału w km 0+112, 0+198 i 0+278 o długości 58,00 m. Planuje się wykonanie 3 szt. studni chłonnych wprowadzających wodę do gruntu spuszczaną z sieci wodociągowej Rodzinnego Ogrodu Działkowego Szarotka i Jedność przed okresem zimowym, każda o głębokości 1,20 m i posadowiona na żwirowej podsypce odsączającej. b)Przełożenie sieci elektroenergetycznej. Wzdłuż projektowanego odcinka wału przebiega podziemna linia kablowa 15 kV. Linia ta w km 0+144 wału przecina go pod ostrym kątem. Należy wykonać nową linię kablową poprowadzoną nową trasą poprzez wykonanie wstawki kablowej z wiązki trzech kabli o długości 300,00 m, która łączy się mufami kablowymi z odcinkami istniejącego kabla. Na przejściu pod drogą serwisową wiązkę kabli należy ułożyć w rurze ochronnej. 6.6 Naprawa dróg wykorzystywanych do transportu ziemi i materiałów budowlanych. Naprawa dróg, po których przejeżdżał będzie sprzęt budowlany oraz po których będzie prowadzony transport ziemi i materiałów budowlanych polegać będzie na przywróceniu ich nawierzchni do stanu pierwotnego..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1) Przedmiotem zamówień uzupełniających będą roboty tego samego rodzaju i zgodne z robotami wchodzącymi w zakres przedmiotu zamówienia podstawowego. 2) Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.62.00 - Budowa wałów rzecznych 45.23.12.20 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.26.23.00 - Betonowanie 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45.11.23.30 - Rekultywacja terenu 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.09.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 złotych. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach , o których mowa w art. 46 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Miejsce i sposób wniesienia wadium: - Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego na konto Nr 60 1930 1389 2700 0722 5266 0006 Bank BPS S.A. OR Rzeszów: Wadium na przetarg na wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych na prawym brzegu rzeki Wisłoki w km 50 + 500 - 57 + 800 na terenie miejscowości Dębica i Kędzierz, woj. podkarpackie. - Kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. - Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach wyszczególnionych w art. 45 ust. 6 ustawy w oryginale złożyć w siedzibie Zamawiającego, Rzeszów, ul. Hetmańska 9, przed upływem terminu składania ofert, a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać przynajmniej: a)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 1 zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, o wartości min. 10 mln zł brutto, albo b)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 2 zamówień polegających na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeśli suma wartości tych dwóch zamówień wynosi min. 10 mln zł brutto. UWAGA: Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub rozbudowie lub odbudowie lub przebudowie lub remoncie obwałowań wraz z ich infrastrukturą lub zapór ziemnych wraz z ich infrastrukturą. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.W przypadku robót rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia wykazanych robót budowlanych. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 9 i 10 do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wskazać następujące osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia:a)Kierownika budowy-1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat,b)Kierownika robót-1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 3 lata. Ww. osoby winny legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych albo winny posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie wydania uprawnień. oraz: c)Kierownika budowy (roboty elektryczne)-1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie sieci, instalacji, urządzeń energetycznych d)Kierownika budowy (roboty drogowe) 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie dróg, e)Kierownika budowy (roboty gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne)-1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci instalacji gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, f)osobę lub osoby posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach:geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne, rozgraniczanie i podział nieruchomości gruntowych oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych,geodezyjna obsługa inwestycji. Zamawiający dopuszcza wskazanie jednej osoby do pełnienia jednej lub kilku funkcji wymienionych w III.3.4. lit. c, d i e. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 11 i 12 do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub rozbudowie lub odbudowie lub przebudowie lub remoncie obwałowań wraz z ich infrastrukturą lub zapór ziemnych wraz z ich infrastrukturą. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty , oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki: Załącznik nr 1-Tabela elementów scalonych wg podanego wzoru. Załącznik nr 2-Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę wg podanego wzoru. Załącznik nr 3-Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wg podanego wzoru. Załącznik nr 4 -a.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b.Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 5-Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 6 -Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Załącznik nr 7 -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 8 -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 9 -Wykaz wykonanych robót budowlanych zgodnych z definicją zawartą w pkt III.3.2 ogłoszenia z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa. Załącznik nr 10 - Dowody określające, czy roboty o których mowa w Załączniku nr 9 Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA: 1)Dowodami jw., zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231),są: -poświadczenie lub -inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Dowody winny w swojej treści określać czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazywać , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2)W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w załączniku nr 9 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1). Załącznik nr 11 -Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt III.3.4 ogłoszenia Załącznik nr 12-Oświadczenia wykonawcy, że osoby wskazane w zał. nr 11 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Kwalifikacje techniczne. UWAGA: Do oferty należy dołączyć osobne oświadczenie dla każdej osoby wskazanej w zał. nr 11. Załącznik nr 13 -Dowód wniesienia wadium. Załącznik nr 14*-Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Załącznik nr 15 * -Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów (art. 26 ust. 2b). Załącznik nr 16*- Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 17 -Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo informacja o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg podanego wzoru. * jeżeli dotyczy 2. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 3.Wymagania dotyczące przypadku złożenia oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w skład organów którego wchodzą osoby mające miejsce zamieszkania poza terytorium RP. 1)Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: I.w pkt III.6.1 zał. nr 4,5,6,8: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; II.w pkt III.6.1 zał. nr 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy. III.Dokumenty, o których mowa w ppkt. I lit. a i c oraz ppkt. II, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. I lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. IV.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. I, II, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Przepis ppkt. III stosuje się odpowiednio. V.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty: 1)Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 2)Dokumenty, o których mowa w pkt III.6.1 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 15) powinny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę powinny być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 3)Ofertę składa się w formie pisemnej. 4)Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej. 5)Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 6)Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 7)Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie. 8)Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego. 9)Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 10)Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. Zamawiający na życzenie Wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. 5.Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (konsorcjum wykonawców). 1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2)Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców winno być dołączone do oferty. 3)Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). 4)Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej (z tym, że w ramach zał. nr 5 i 6 do oferty złożyć należy zaświadczenia dotyczące wspólników spółki oraz samej spółki cywilnej). 5)Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6)Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od której pochodzą. 7)Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy. 8)Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad: a)formularz oferty i załączniki nr 1,2,13,14,15 i 16 wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że: - pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał. nr 15) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, - pełnomocnictwo określone w art. 23 ust 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zał. nr 16) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców . b)załączniki do oferty nr 3,4,5,6,7,8,17 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie, c)załączniki nr 9,10,11,12: Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców, nie jest wymagane złożenie ww. dokumentów przez wszystkich Wykonawców, lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie. 6.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. 1)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2)Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, stanowiące zał. Nr 15 do oferty. 3)Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4)Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonane, a także jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 5)Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. 7. Warunki udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy: a) Posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia, c) Dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. e) Niepodlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rękojmi i gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: a)Udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających lub dodatkowych, od wykonania których uzależniona jest realizacja przedmiotu umowy,b)Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy, c)Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy, d)Sytuacji niezależnych od stron umowy, e)W przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy f)Gdy potrzeba wprowadzenia zmian umowy wynika z okoliczności natury technicznej (w tym zmian dokumentacji projektowej) i prawnej oraz zmian warunków przyznania Zamawiającemu środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy.g)Gdy zmiana planu finansowego Zamawiającego, dokonana po upływie terminu składania ofert, wymaga zmiany umowy w zakresie fakturowania przejściowego, kwot przerobu Harmonogramu realizacji i finansowania zadania.h)Jeżeli w związku z przyznaniem pomocy finansowej na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków przyznania tej pomocy konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy, i)W przypadku wprowadzenia przez dysponenta środków finansowych dodatkowych warunków realizacji przedmiotu umowy j)Gdy potrzeba wprowadzenia zmian do umowy wynika z wydanej przez Instytucję Zarządzającą Decyzji zmieniającej, w związku z wystąpieniem okoliczności, które wymagają zmian Decyzji o dofinansowaniu projektu, niezbędnych do prawidłowej realizacji Projektu,k)Gdy potrzeba zmiany umowy wynika z wymogów Instytucji Zarządzającej,l)W przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego,m)W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w § 7 ust. 2 do uczestniczenia w realizacji przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby spełniać będą wymagania określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany, do którego załączy oświadczenie o spełnianiu przez te osoby wymogów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub uprawnień w dziedzinie geodezji i kartografii. 2.Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności: a)w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie,b)w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy.W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt III.3.2 i III.3.4 ogłoszenia. c)W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.Dokonując powyższych zmian Wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót. 3.Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy i Harmonogramu realizacji i finansowania zadania w sytuacji, gdy: a)Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe,b)Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej,c)Wykonawca zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem określonym w § 3 albo realizację etapu robót przed terminem określonym w Harmonogramie realizacji i finansowania zadania,d)Wystąpi brak środków finansowych w trakcie realizacji zadania. 4.Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi wyłącznie gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 4 ust. 1, §12 ust. 4 umowy (ograniczenie zakresu rzeczowego oraz zmiana podatku VAT). 5.Zmiany umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie mogą być wprowadzone w następującym trybie: a)W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, 2 , 3 i 4 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy. b)Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy, a następnie zwróci się o wyrażenie zgody na zmianę umowy do Instytucji Zarządzającej, o ile będzie to konieczne. W takim przypadku Zamawiający zastrzega, że możliwość wprowadzenia zmian do umowy, w tym określonych w ust. 1, 2, 3 i 4 uzależniona jest od zgody Instytucji Zarządzającej, która określi zakres zmiany umowy niezbędnej dla zapewnienia prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. c) Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można uzyskać pod adresem: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 122 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,20 zł za stronę formatu A-4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2016 godzina 09:30, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1)Miejsce i termin otwarcia ofert: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 19.02.2016 r. o godz. 10:00 2)Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: - Sprawy techniczne : - p. Wojciech Sławiński (tel. 017 853-74-18), - p. Andrzej Wróbel ( tel. 017 853-74-29), - Sprawy formalne - p. Łukasz Gacek (tel. 017 853-74-45). 3)Zamówienie jest planowane do współfinansowania ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 - Oś priorytetowa IV Ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa kulturalnego - działanie 4.1 Zapobieganie i zwalczanie zagrożeń. 4)Termin wykonania zamówienia: rozpoczęcie: z dniem przekazania placu budowy, zakończenie: 28.09.2018 r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.