eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bierutów › REMONT WIELORODZINNYCH BUDYNKÓW MIESZKALNYCH ZLOKALIZOWANYCH PRZY UL. WROCŁAWSKIEJ I E. PLATER W BIERUTOWIE

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-01-02

Bierutów: REMONT WIELORODZINNYCH BUDYNKÓW MIESZKALNYCH ZLOKALIZOWANYCH PRZY UL. WROCŁAWSKIEJ I E. PLATER W BIERUTOWIE
Numer ogłoszenia: 1057 - 2014; data zamieszczenia: 02.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Bierutowie , ul. Moniuszki 12, 56-420 Bierutów, woj. dolnośląskie, tel. 71 3146251 w. 31, faks 71 3146432.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierutow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT WIELORODZINNYCH BUDYNKÓW MIESZKALNYCH ZLOKALIZOWANYCH PRZY UL. WROCŁAWSKIEJ I E. PLATER W BIERUTOWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest Remont wielorodzinnych budynków mieszkalnych zlokalizowanych przy ul. Wrocławskiej i E. Plater w Bierutowie. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1)Remont elewacji budynku mieszkalnego przy ulicy E. Plater 7 w Bierutowie: a)zakres prac: Projekt nie wprowadza zmian w ukształtowaniu elewacji budynku jedynie przywraca jego prawdopodobną pierwotną formę. Zaproponowane prace obejmą głównie odtworzenie detalu architektonicznego (gładkich opasek okiennych, luster) profilowanych gzymsów oraz boniowanego parteru. b)prace przygotowawcze: Z elewacji budynku należy bezwzględnie usunąć z uwagi na stan zachowania wszystkie wyprawy tynkarskie. Zachowane miejscami detale architektoniczne trzeba oczyścić z odwzorowaniem ewentualnych profili. Mury po usunięciu wypraw należy umyć wodą pod ciśnieniem oraz pokryć preparatem grzybobójczym. c)wykonanie izolacji poziomej: Ze względu na zawilgocenie partii cokołowej należy przed pracami tynkarskimi wykonać przeciwwilgociową izolację poziomą (przeponę) metodą iniekcyjną z zastosowaniem materiałów i technologii jednej z renomowanych firm. Wykonanie takiej przepony należy przeprowadzić zgodnie z kartami technicznymi oraz wytycznymi producentów. Proponuje się wykonanie nawiertów jednostronnie od strony wnętrza parteru na styku posadzki z murem (- 8 cm poniżej poziomu posadzki). d)prace tynkarskie: W trakcie wykonywania wszystkich profili ciągnionych (opasek okiennych, itp) niezbędny jest nadzór autorski. Przy odtwarzaniu według zachowanych gzymsów wieńczącego i międzykondygancyjnego, detali pilastrów oraz cokołu - odwzorowane profile należy bezwzględnie zweryfikować w trybie nadzoru autorskiego. Ponadto przy odtwarzaniu dekoracji boniowanej w parterze (ze spoiną 2/3 cm) konieczny jest nadzór autorski. Nowe tynki należy wykonać jako gładkie. Wszystkie tynki ponad strefą cokołu należy wykonać jako wapienne na bazie zapraw trasowych. Cokół do wysokości około 1 metra powinien zostać wykonany z tynków renowacyjnych, paroprzepuszczalnych zgodnych z instrukcją WTA. W partii cokołu w strefie przyziemia należy wykonać pas z płyt granitowych chropawych (o promieniowanej powierzchni) mocowanych na kołki. W partii parteru należy odtworzyć gzyms międzykondygnacyjny wg zachowanego a profil zweryfikować w trybie nadzoru autorskiego oraz dekorację wokół wszystkich otworów okiennych (wg rys. 3). Zabytkowy charakter obiektu wymaga bezwzględnego usunięcia z elewacji przewodów elektrycznych, anten i innych kabli. e)prace dekarskie i antykorozyjne: Konieczna jest wymiana wszystkich rynien i rur spustowych a także opierzeń gzymsów na nowe wykonane z blachy tytanowo cynkowej. f)prace stolarskie: Zachowaną drewnianą stolarkę drzwiową wejścia do sieni należy oczyścić przez dwukrotne smarowanie ługiem. Po oczyszczeniu powierzchnię należy uzupełnić ubytki żywicami z wiórami a następnie zagruntować i pomalować w kolorze oliwkowym. g)prace wykończeniowe i malarskie: Szafkę z przyłączem energetycznym należy wymienić na nową o drzwiczkach o formach stylizowanych. Nowe tynki po wcześniejszym zagruntowaniu należy pomalować farbami sylikatowymi w kolorystyce ustalonej w trakcie badań stratygraficznych oraz studiów porównawczych z innymi obiektami z epoki. Elewację parteru i piętra należy pomalować w kolorze ugrowym (9345 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. Detal architektoniczny (opaski okien i wejścia, gzymsy) należy pomalować w kolorze jasno ugrowym (np. 9354 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. 2)Remont elewacji budynku mieszkalnego przy ulicy Wrocławskiej 19 w Bierutowie: a)zakres prac: Projekt nie wprowadza zmian w ukształtowaniu elewacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego, jedynie poprawia ich wygląd poprzez nową kolorystykę, zgodnie z rysunkami. Stolarka okienna i drzwiowa pozostaje bez zmian. Dobór systemu tynków renowacyjnych paroprzepuszczalnych do uzgodnienia na etapie wykonawczym z inwestorem. Analogicznie do załączonego projektu elewacji frontowej należy wykonać remont elewacji bocznej. Docelowo należy zlikwidować z elewacji elementy takie jak: anteny, klimatyzatory, przewody elektryczne. b)prace przygotowawcze: Z elewacji budynków należy bezwzględnie usunąć uszkodzone wyprawy tynkarskie. Zachowany detal architektoniczny (gzymsy) trzeba oczyścić z odwzorowaniem profili. Podłoże powinno być odpowiednio mocne, suche, równe i wolne od wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń zmniejszających przyczepność zaprawy. Za pomocą młotka sprawdzamy jakość podłoża, wszystkie luźne, odstające części starych murów odbijamy do warstwy nośnej. Niewielkie nierówności wyrównujemy za pomocą zaprawy wyrównującej. W celu zwiększenia przyczepności i likwidacji zapylenia powierzchnie można zagruntować w zależności od rodzaju chłonności podłoża i rodzaju tynków renowacyjnych jakie zostaną wykonane, pod warunkiem, że nie jest to sprzeczne z technologią wykonywania wybranego systemu tynków. Zabezpieczyć teren (ogrodzić, postawić rusztowania). c)prace tynkarsko malarskie: Nakładanie warstw tynkarskich należy wykonywać przy temperaturze otoczenia +5C do +25C, najlepiej podczas pogody bezdeszczowej. W czasie występowania bardzo silnych wiatrów i dużego nasłonecznienia stosować siatki ochronne zabezpieczające przed nadmiernym odparowaniem wody. Nakładane tynki powinny być tynkami renowacyjnymi paro przepuszczalnymi. Tynki należy wykonać według technologii podanej przez wybranego producenta zgodnie z instrukcją WTA. Następnie możemy przystąpić do ostatniej fazy wykonania warstwy malarskiej ozdobnej. Dobór kolorów farb należy wykonać zgodnie z załączonym projektem kolorystyki palety kolorystycznej keim exclusiv lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. d)charakterystyka ekologiczna obiektów: Przyjęte rozwiązania techniczne nie powodują pogorszenia stanu środowiska przyrodniczego, zdrowia ludzi i innych obiektów. e)zestawienie kolorów: Zestawienie kolorystyczne zgodnie z załącznikiem graficznym: Keim exclusiv 9097 CMYK: C:8 M:9 Y:16 K:0 RGB: R:238 G:229 B:213 Keim exclusiv 9095 CMYK: C:9 M:16 Y:28 K:1 RGB: R:233 G:214 B:185 Keim exclusiv 9310 CMYK: C:25 M:23 Y:30 K:3 RGB: R:196 G:186 B:170 lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. 3)Remont elewacji budynku mieszkalno-usługowego przy ulicy Wrocławskiej 25 w Bierutowie: a)zakres prac: Projekt nie wprowadza zmian w ukształtowaniu elewacji budynku Wrocławska 25 jedynie przywraca jego prawdopodobną pierwotną formę. Zaproponowane prace obejmą głównie odtworzenie detalu architektonicznego (gładkich opasek okiennych, luster, gzymsów), zachowanie skromnego wystroju parteru oraz przywrócenie zaakcentowania ryzalitu. b)prace przygotowawcze: Z elewacji budynku należy bezwzględnie usunąć wszystkie wyprawy tynkarskie. Zachowane miejscami detale architektoniczne trzeba oczyścić z odwzorowaniem ewentualnych profili. Mury po usunięciu wypraw należy umyć wodą pod ciśnieniem oraz pokryć preparatem grzybobójczym. c)wykonanie izolacji poziomej: Ze względu na zawilgocenie partii cokołowej należy przed pracami tynkarskimi wykonać przeciwwilgociową izolację poziomą (przeponę) metodą iniekcyjną z zastosowaniem materiałów i technologii jednej z renomowanych. Wykonanie takiej przepony należy przeprowadzić zgodnie z kartami technicznymi oraz wytycznymi producentów. Proponuje się wykonanie nawiertów jednostronnie od strony wnętrza parteru na styku posadzki z murem (- 8 cm poniżej poziomu posadzki). d)prace tynkarskie: W trakcie wykonywania wszystkich profili ciągnionych (gzymsów, opasek okiennych, itp) oraz odtwarzania dekoracji parteru niezbędny jest nadzór autorski. Nowe tynki należy wykonać jako gładkie. Wszystkie tynki ponad strefą cokołu należy wykonać jako wapienne na bazie zapraw trasowych. Cokół do wysokości około 1 metra powinien zostać wykonany z tynków renowacyjnych, paro przepuszczalnych zgodnych z instrukcją WTA. W partii cokołu w strefie przyziemia należy wykonać pas z płyt granitowych chropawych mocowanych na kołki. W partii parteru należy odtworzyć gzyms międzykondygnacyjny wg (wg rys. 3) oraz dekorację wokół wszystkich otworów okiennych według zachowanego po zweryfikowaniu w trybie nadzoru autorskiego. Zabytkowy charakter obiektu wymaga bezwzględnego usunięcia z elewacji przewodów elektrycznych, anten i innych kabli. e)prace dekarskie i antykorozyjne: Konieczna jest wymiana wszystkich rynien i rur spustowych a także opierzeń gzymsów na nowe wykonane z blachy tytanowo cynkowej. f)prace stolarskie: Zachowaną drewnianą stolarkę drzwiową wejścia do sieni budynku Wrocławska 25 należy oczyścić przez dwukrotne smarowanie ługiem. Po oczyszczeniu powierzchnię należy uzupełnić ubytki żywicami z wiórami a następnie zagruntować i pomalować w kolorze brązowym. g)prace wykończeniowe i malarskie: Nowe tynki po wcześniejszym zagruntowaniu należy pomalować farbami sylikatowymi w kolorystyce ustalonej w trakcie badan stratygraficznych oraz studiów porównawczych z innymi obiektami z epoki. W kamienicy ul. Wrocławska 25 elewację parteru i piętra należy pomalować w kolorze jasnougrowym (9348 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. Detal architektoniczny (opaski okien i wejścia, gzymsy) należy pomalować w kolorze jasnougrowym (np. 9354 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. 4)Remont elewacji budynku mieszkalnego przy ulicy Wrocławskiej 26 w Bierutowie: a)zakres prac: Projekt nie wprowadza zmian w ukształtowaniu elewacji budynku Wrocławska 26 a jedynie przywraca jego mocno zatartą prawdopodobną historyczną formę. Zaproponowane prace obejmą głównie odtworzenie detalu architektonicznego (gładkich opasek okiennych, pilastrów i gzymsów) oraz poprawne ukształtowanie parteru nawiązujące do rozwiązań z II połowy XIX wieku. b)prace przygotowawcze: Z elewacji budynku należy bezwzględnie usunąć wszystkie wyprawy tynkarskie. Zachowane miejscami detale architektoniczne trzeba oczyścić z odwzorowaniem ewentualnych profili. Mury po usunięciu wypraw należy umyć wodą pod ciśnieniem oraz pokryć preparatem grzybobójczym. c)wykonanie izolacji poziomej: Ze względu na zawilgocenie partii cokołowej należy przed pracami tynkarskimi wykonać przeciwwilgociową izolację poziomą (przeponę) metodą iniekcyjną z zastosowaniem materiałów i technologii jednej z renomowanych firm. Wykonanie takiej przepony należy przeprowadzić zgodnie z kartami technicznymi oraz wytycznymi producentów. Proponuje się wykonanie nawiertów jednostronnie od strony wnętrza parteru na styku posadzki z murem (- 8 cm poniżej poziomu posadzki). d)prace tynkarskie: W trakcie wykonywania wszystkich profili ciągnionych (gzymsów, opasek okiennych, pilastrów, luster itp.) oraz boniowania parteru niezbędny jest nadzór autorski. Nowe tynki należy wykonać jako gładkie. Wszystkie tynki ponad strefą cokołu należy wykonać jako wapienne na bazie zapraw trasowych. Cokół do wysokości około 1 metra powinien zostać wykonany z tynków renowacyjnych, paroprzepuszczalnych zgodnych z instrukcją WTA. W partii cokołu w strefie przyziemia należy wykonać pas z płyt granitowych chropawych mocowanych na kołki. W partii parteru należy odtworzyć gzyms międzykondygnacyjny wg zachowanego zweryfikowanego w trybie nadzoru autorskiego (wg rys. 3). Ponadto należy wprowadzić boniowanie listwowe (wymiar spoiny 2/3 cm) w partii parteru. Zabytkowy charakter obiektu wymaga bezwzględnego usunięcia z elewacji przewodów elektrycznych, anten i innych kabli. e)prace dekarskie i antykorozyjne: Konieczna jest wymiana wszystkich rynien i rur spustowych a także opierzeń gzymsów na nowe wykonane z blachy tytanowo cynkowej. f)prace wykończeniowe i malarskie: Nowe tynki po wcześniejszym zagruntowaniu należy pomalować farbami sylikatowymi w kolorystyce ustalonej w trakcie badan stratygraficznych oraz studiów porównawczych z innymi obiektami z epoki. W kamienicy ul. Wrocławska 26 elewację parteru i piętra należy pomalować w kolorze ugrowym (9066 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. Detal architektoniczny (opaski okien i wejścia, gzymsy) należy pomalować w kolorze jasnougrowym (np. 9071 wg tabeli Keim) lub równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności ze strony nr 9 SIWZ. Do malowania elewacji budynków zastosowano farby elewacyjne firmy KEIM wskazane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu. Można przyjąć farby o zbliżonych właściwościach innych producentów równoważne zarówno w kolorze jak i właściwościach wg tabeli nr 1 Parametry równoważności, zatwierdzone również przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z warunkami technicznymi wykonania robót określony jest w projekcie budowlanym stanowiącym załącznik Nr 9 do niniejszej specyfikacji. 4.Kompletny projekt budowlany został opracowany przez: - Biuro Usług Inwestycyjnych BERG, ul. B. Krzywoustego 3a, 56-400 Oleśnica - budynek przy ul. Wrocławskiej 19, - Dr inż. Arch. Andrzej Legendziewicz, ul. Sokola 27/4, 53-145 Wrocław - budynki przy ul. Wrocławskiej 25-26, ul. E. Plater 7. 5.Przedmiot zamówienia należy wykonać z materiałów własnych. 6.Plac budowy urządza Wykonawca własnym kosztem i staraniem.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4.500,00 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). Oferta niezabezpieczona wadium w jednej z w/w form zostanie odrzucona bez rozpatrywania, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - wg załącznika nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi przynajmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie elewacji na obiekcie zabytkowym, przy czym każda z robót winna być wykonana na wartość co najmniej 150.000,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami, tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - wg załącznika nr 6 do SIWZ. Wykonawca winien wykazać, że ww. roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia - wg załącznika nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a mianowicie: -min. 1 osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz posiadającą min. 3-letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień, w tym należy wykazać min. jedną robotę polegającą na remoncie elewacji na obiekcie zabytkowym o wartości co najmniej 150.000,00 PLN.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 150.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ; 2) Zobowiązanie innych podmiotów, stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ; 3) Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze; 4) Zaakceptowany projekt umowy wg załącznika nr 7 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana postanowień zawartej umowy i jej załączników może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie z zastrzeżeniem ust. 2. 2.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. 3.Zmiana umowy dokonana z naruszeniem ust. 2 jest nieważna. 4.W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 5.Zmiany umowy będą mogły być wprowadzane jedynie w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą Stronom bądź jednej ze Stron lub niemożność osiągnięcia celu umowy. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, działań i zaniechań organów władzy publicznej, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, powszechnej niedostępności surowców bądź materiałów, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac dodatkowych i zamiennych na realizację przedmiotu umowy. 6.W sytuacjach określonych w ust. 5 Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu umowy, Strony określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 7.Niezależnie od postanowień ust. 4 i ust. 5 Strony dopuszczają możliwość: 1)zmian redakcyjnych umowy; 2)zmian terminu realizacji przedmiotu umowy: a)warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych i usług, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, b)udzielenie zmówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, c)zmian będących następstwem działania organów administracji, w szczególności: -przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., -odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń; 3)zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek Stron; 4)zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych; 5)zmian osobowych: a)zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, b)rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście, c)zmiana związana z ustanowieniem przez Wykonawcę kierownika budowy oraz kierowników robót w wymaganych zakresach z odpowiadającymi uprawnieniami; 6)zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy; 7)zmian związanych ze sposobem finansowania przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, mogących wpłynąć na termin realizacji przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. 8.Pozostałe zmiany: 1)zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; 2)zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 3)rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 9.Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierutow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Bierutowie, ul. Moniuszki 12, 56-420 Bierutów, pokój nr 3, parter..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.01.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Bierutowie, ul. Moniuszki 12, 56-420 Bierutów, Sekretariat, I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.