eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mysłowice › Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Miasto Mysłowice

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-27

Mysłowice: Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Miasto Mysłowice
Numer ogłoszenia: 105429 - 2016; data zamieszczenia: 27.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Mysłowice , Ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 32 223 40 75, faks 32 223 40 75; 222 25 65.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.myslowice.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Miasto Mysłowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Miasto Mysłowice, w tym: 1.1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych: 1.1.1) rachunku budżetu miasta; 1.1.2) rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych złotowych oraz rachunków walutowych środków funduszy pomocowych dla budżetu Gminy Miasta Mysłowice oraz jednostek organizacyjnych miasta istniejących w dniu podpisania umowy oraz tworzonych w czasie trwania umowy, w oparciu o odrębne umowy zawarte z poszczególnymi jednostkami z uwzględnieniem warunków przedstawionych w ofercie i siwz; 1.1.3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby obsługiwanych rachunków podmiotów biorących udział w zamówieniu oraz ilości obsługiwanych jednostek, z wyłączeniem rachunku skonsolidowanego; 1.1.4) zmiana ilości rachunków bankowych lub ilości jednostek organizacyjnych miasta wymienionych w informacji o Zamawiającym nie powoduje konieczności zmiany umowy na obsługę bankową Gminy Miasta Mysłowice; 1.1.5) wykonawca zapewni możliwość otwierania kolejnych rachunków za pomocą systemu bankowości elektronicznej, gdzie dokumenty w formie papierowej mogą być przesłane w terminie późniejszym; 1.1.6) wykaz jednostek organizacyjnych, na rzecz których będzie świadczona usługa, stanowi zał. nr 16 do siwz pn. Wykaz jednostek budżetowych objętych przedmiotem zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych. W przypadku powołania nowych jednostek organizacyjnych, ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych ze siwz oraz zawartą umową. 1.2. Wykonywanie następujących usług i czynności na rzecz Zamawiającego oraz jednostek budżetowych objętych przedmiotem zamówienia: 1.2.1) wykonawca zapewni realizację operacji bankowych, w tym w szczególności poleceń przelewów krajowych i zagranicznych oraz wpłat i wypłat gotówkowych z rachunków podmiotów biorących udział w zamówieniu, w wybranym lub wybranych oddziałach i filiach banku (wykonawcy) niezależnie od tego, w którym oddziale/filii zostaną otwarte i będą prowadzone rachunki: a) realizacja elektronicznych poleceń przelewów następować będzie w dniu złożenia zlecenia poprzez obciążenie wskazanego rachunku bankowego: - wewnętrznych (pomiędzy rachunkami) nie później niż w ciągu 10 minut od złożenia dyspozycji, - zewnętrznych (międzybankowych, w tym międzynarodowych) - realizacja winna następować tego samego dnia roboczego, jeżeli dyspozycja została złożona do godz. 14:30, najpóźniej w następnym dniu roboczym, jeżeli dyspozycja została złożona po godz. 14:30, - realizacja operacji na rachunkach oraz informacja o saldach i statusach wykonania transmisji nastąpi w czasie rzeczywistym, b) w przypadku realizowania poleceń przelewów zagranicznych, opłata ponoszona zarówno przez bank (wykonawcę), jak i bank zagraniczny winna być wkalkulowana w opłatę ryczałtową. Zamawiający nie może ponosić dodatkowych kosztów związanych z realizacją poleceń przelewów zagranicznych, c) przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych (wpłaty gotówkowe obejmują również wpłaty bilonu) na wszystkie rachunki Zamawiającego dokonywanych w kasach wykonawcy (przeliczanie i natychmiastowe uznawanie rachunków Zamawiającego) oraz zamkniętych, przy zastosowaniu zamkniętych kopert (rachunki bankowe Zamawiającego uznawane będą najpóźniej następnego dnia roboczego) lub przy pomocy wrzutni. Wykonawca powinien posiadać wrzutnię do dokonywania wpłat w bezpiecznych kopertach, z systemem księgowania w czasie rzeczywistym w oddziale na terenie Miasta Mysłowice, d) przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych (wpłaty gotówkowe obejmują również wpłaty bilonu) na wszystkie rachunki Zamawiającego od petentów (w tym osoby fizyczne) dokonujących wpłat na rachunki Zamawiającego bez pobierania prowizji, wpłaty mogą również obejmować wpłaty walut wymienialnych, e) dokonywanie wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego poprzez wysyłanie zleceń wypłaty w systemie bankowości elektronicznej. Odbiór gotówki ma być możliwy w dowolnym oddziale (filii) oraz bankomatach wykonawcy. Dla wypłat w PLN w oddziale wykonawcy musi istnieć możliwość określenia w zleceniu pobieranych nominałów. Dla wypłat w walutach wymienialnych np.: EUR lub USD musi być możliwość określenia nominałów banknotów. Wypłata w PLN w bankomatach musi być możliwa za pomocą kodu - bez użycia karty, f) zapewnienie realizacji operacji bankowych, w tym w szczególności poleceń przelewów krajowych i zagranicznych oraz wpłat i wypłat gotówkowych z rachunków gminy i jej jednostek organizacyjnych, w wybranym lub wybranych oddziałach (filiach) banku niezależnie od tego, w którym oddziale (filii) zostaną otwarte i będą prowadzone rachunki, g) realizację czeków w formie elektronicznej lub papierowej, h) w przypadku braku dostępu do systemu bankowości elektronicznej wykonawca umożliwi realizację przelewów w formie papierowej; 1.2.2) zapewnienie w ramach realizacji niniejszego zamówienia usługi Bankowości Elektronicznej poprzez szybkie szyfrowanie i bezpieczne kanały komunikacyjne dla wszystkich podmiotów biorących udział w zamówieniu wskazanych w zał. nr 16 do siwz (nie wyłączając nowo tworzonych jednostek oraz zmian użytkowników), a w szczególności: a) przeszkolenie pracowników, bieżące doradztwo, aktualizacja oraz serwis i obsługa techniczna tego systemu, b) możliwość ograniczenia logowania się użytkowników do systemu do określonych dni i godzin, c) możliwość określenia publicznego adresu publicznego IP lub grupy adresów IP, z których będą się logować użytkownicy systemu. Dostęp do systemu z adresu IP innego niż określony przez Zamawiającego będzie niemożliwy, d) zapewnienie bezpiecznej autoryzacji przelewów przez uprawnione osoby. Autoryzacja powinna odbywać się przez jednorazowe kody SMS lub bezpieczny podpis. W przypadku korzystania z bezpiecznego podpisu wykonawca zapewni również wszelkie niezbędne elementy techniczne zapewniające bezpieczeństwo transakcji będących przedmiotem zamówienia (np. token, karta, czytnik) oraz ich wymianę w wyniku ich uszkodzenia, e) zapewnienie realizacji przelewów krajowych i zagranicznych, f) prowadzenie rozliczeń i płatności w obrocie krajowym za pomocą międzybankowego systemu ELIXIR, EXPRESS ELIXIR oraz systemu SORBNET i innych dostępnych połączeń międzybankowych według zasad obowiązujących w tych systemach. W przypadku realizacji zleceń zagranicznych wykonawca zapewni transfer środków finansowych w systemie SWIFT oraz systemie SEPA, g) zapewnienie elektronicznego wyciągu z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego, spełniających wymogi dowodu księgowego w rozumieniu ustawy o rachunkowości, w następnym dniu roboczym po dniu, którego wyciąg będzie dotyczyć do godz. 08:30 (możliwość wydruku w PDF), h) zapewnienie stałego i bieżącego wglądu w operacje na wszystkich rachunkach bankowych. Wykonawca zapewni Zamawiającemu wgląd do sald i operacji dokonywanych przez jednostki budżetowe objęte postępowaniem na ich rachunkach bankowych. Prawo wglądu będą miały osoby zatrudnione w Urzędzie Miasta Mysłowice, które będą upoważnione do obsługi systemu bankowości elektronicznej wskazane przez Zamawiającego, i) umożliwienie odczytywania historii operacji na rachunkach bankowych z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji, j) umożliwienie tworzenia baz danych kontrahentów oraz przelewów wzorcowych, k) wyszukiwanie dokonanych operacji wg poszczególnych elementów przelewu (np. data, kontrahent, kwota), l) kontrolę prawidłowości wypełniania przelewu poprzez podświetlenie błędnie wypełnionych pól i pozycji, ł) zapewnienie realizacji zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, m) składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku, n) możliwość anulowania zaakceptowanej przez osobę uprawnioną transakcji oczekującej na realizację, o) zapewnienie u Zamawiającego kompatybilności z stosowanymi programami księgowymi umożliwiające automatyczną wymianę danych (import i eksport) celem realizacji płatności i dokumentowania dokonanych transakcji, p) zainstalowanie oprogramowania bankowości elektronicznej na stanowiskach wskazanych przez Miasto. System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, q) w przypadku awarii systemu bank zobowiązuje się do jej usunięcia w ciągu 24 godzin, r) wszelkie modyfikacje uprawnień użytkowników, dodanie nowych użytkowników do systemu, zmiany schematów akceptacji, grup osób akceptujących, limitów odbywać się będzie z poziomu systemu (potwierdzenie dokonania zmian przekazywane będzie przez system bankowości elektronicznej lub na żądanie Zamawiającemu w formie papierowej), s) możliwość odblokowania użytkownika w systemie poprzez dostarczenie wymaganych danych drogą elektroniczną. Wykonawca zapewni dostarczenie drogą elektroniczną materiałów umożliwiających zapoznanie się przez pracowników Zamawiającego z działaniem systemu przed jego zainstalowaniem u Zamawiającego oraz przeprowadzi szkolenie w zakresie korzystania z usługi Bankowości Elektronicznej w razie wyrażenia woli w tym zakresie przez Zamawiającego; 1.2.3) wykonawca udostępni Zamawiającemu usługę umożliwiającą bezpośrednią, automatyczną komunikację pomiędzy systemem finansowo-księgowym Zamawiającego, a systemem bankowości elektronicznej dostarczanym przez wykonawcę. Komunikacja powinna się odbywać bez potrzeby logowania się do systemu bankowości elektronicznej. Usługa w minimalnym zakresie powinna zapewniać: a) pobieranie historii operacji na rachunkach, b) pobieranie wyciągu, c) pobieranie informacji o saldzie, d) pobieranie danych dotyczących księgowań polecenia zapłaty, e) wysyłanie zleceń krajowych (płatność w PLN), w tym zleceń z opcją SORBNET, EXPRESS ELIXIR do ZUS, US, f) wysyłanie zlecenia wewnętrznego pomiędzy rachunkami Zamawiającego, g) wysyłanie polecenia zapłaty, h) wysyłanie zlecenia wypłaty gotówki (czeku elektronicznego), i) wysyłanie przelewów walutowych; 1.2.4) wykonawca zapewni usługę polegającą na realizacji płatności dotyczących wynagrodzeń pracowniczych (automatyzacja wypłat wynagrodzeń) z zachowaniem pełnej poufności informacji; 1.2.5) wykonawca stworzy możliwość Zamawiającemu korzystania z systemu pozwalającego na dystrybucję dokumentów płatniczych Zamawiającego w formie elektronicznej do bankowości elektronicznej Płatników (Podatników) wraz z załączonymi do nich dyspozycjami płatniczymi. Płatnik w swojej bankowości elektronicznej powinien mieć możliwość obejrzenia przesłanego dokumentu i zlecenia wykonania przelewu. Dane do przelewu powinny się automatycznie wypełnić na podstawie dyspozycji płatniczej; 1.2.6) wykonawca zapewni realizację transakcji walutowych związanych z dokonywaniem płatności walutowych; 1.2.7) wykonawca zapewni dokonywanie przelewów z rachunków złotowych na rachunki w walucie obcej i odwrotnie (wewnętrzne i zewnętrzne); 1.2.8) wykonawca zapewni kontrolę prawidłowego wpisania numeru rachunku bankowego kontrahenta, na rzecz którego dokonywane są przelewy; 1.2.9) wykonawca wyznaczy doradców klienta dla Zamawiającego (pracujących w godzinach pracy Zamawiającego) oraz serwis telefoniczny. O zmianie osób wykonawca zobowiązany będzie poinformować Zamawiającego pisemnie; 1.2.10) wydawanie opinii bankowych oraz innych zaświadczeń a także dokonywanie zmiany karty wzorów podpisów; 1.2.11) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania przez wykonawcę opłat z tytułu: a) przyjmowania wpłat gotówkowych UM i jednostek organizacyjnych do banku, b) wydawania i realizacji czeków, c) wymiany banknotów i monet o nominałach wyższych na niższe, d) wydawania zaświadczeń i opinii bankowych o prowadzonych rachunkach i sytuacji finansowej Zamawiającego, e) realizacji poleceń przelewów w ramach rachunków w banku, f) potwierdzenia stanu salda (wyciągu bankowego w formie papierowej), g) przekazywania kwot przekazywanych z zajęć komorniczych zasądzonych wyrokami sądu, h) zamknięcia rachunków w PLN oraz w walucie obcej, i) odblokowania dostępu do bankowości elektronicznej. 1.3. Wydawanie i obsługa kart płatniczych: 1.3.1) na wniosek Zamawiającego wykonawca zapewni wydanie i obsługę debetowych i kredytowych imiennych kart płatniczych; 1.3.2) karty będą obsługiwały wydatki służbowe wskazanych osób, dokonywane podczas np. delegacji służbowych. Wydatki każdej karty będą dokonywane do wysokości środków, jakie będą przez Zamawiającego przyznane w ramach zasilenia rachunku karty lub do wysokości ustalonego limitu karty; 1.3.3) wykonawca zapewni możliwość przeglądania transakcji dokonywanych za pomocą ww. kart; 1.3.4) z tytułu czynności związanych z wystawieniem kart oraz obsługą transakcji kartami Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 1.4. Wypłaty za pomocą kart płatniczych przedpłaconych na rzecz Zamawiającego oraz jednostek budżetowych objętych przedmiotem zamówienia: 1.4.1) wykonawca zapewni wydanie i obsługę kart przedpłaconych; 1.4.2) opłata za wydanie i użytkowanie kart - stała w całym okresie obowiązywania umowy; 1.4.3) wykonawca zapewni dostawę i obsługę kart płatniczych przedpłaconych do wypłaty świadczeń. Wykonawca dostarczy po podpisaniu umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego określoną przez Zamawiającego liczbę kart. Pozostałe karty będą dostarczane przez wykonawcę po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania; 1.4.4) wykonawca udostępni dla posiadaczy kart informacje o dostępnym saldzie na rachunku, zrealizowanych transakcjach płatniczych za minimum ostatnie 3 miesiące oraz wyciągach z rachunku karty poprzez internetowy serwis, bez konieczności zakładania konta bankowego. Posiadacz karty ma możliwość wglądu i pobrania wszystkich wyciągów w formacie pdf, csv od momentu wydania karty. Dostęp do informacji będzie bezpłatny, a nadawanie dostępu odbywać się będzie poprzez kontakt telefoniczny z jednostką wykonawcy lub dedykowaną aplikację. Okres ważności karty przedpłaconej powinien wynosić minimum 24 miesiące; 1.4.5) wykonawca zapewni wypłatę świadczeń dla świadczeniobiorców Zamawiającego i innych jednostek organizacyjnych poprzez wykorzystanie elektronicznego czeku (dyspozycje składane w systemie bankowości elektronicznej) oraz poprzez wykorzystanie kart przedpłaconych. Karta przepłacona i rachunek powiązany z kartą po spersonalizowaniu staje się własnością świadczeniobiorców. 1.5. Obsługa płatności za pomocą kasy automatycznej: 1.5.1) realizacja wpłat dokonywanych gotówką lub kartą przez osoby fizyczne i prawne na rzecz Miasta z tytułu dochodów realizowanych przez Urząd Miasta oraz w zakresie co najmniej dochodów z tytułu opłaty komunikacyjnej, śmieciowej, opłaty skarbowej oraz podatków lokalnych za pomocą kasy automatycznej - opłatomatu, dzierżawionej przez Zamawiającego od wykonawcy; 1.5.2) opłatomat zostanie zainstalowany w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu; 1.5.3.) dokonywanie wpłat gotówką będzie możliwe w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Zamawiającego; 1.5.4) urządzenie musi posiadać następującą funkcjonalność: a) zapewnić księgowanie w czasie rzeczywistym na rachunku bankowym przypisanym do danego typu opłaty w przypadku jej uiszczenia gotówką lub kartą, b) być zaopatrzone w czytnik kodów dwuwymiarowych (2D), c) zapewniać możliwość manualnego wprowadzenia rodzaju oraz wysokości dokonywanej wpłaty, d) drukować potwierdzenie uiszczenia opłaty z danymi wpłacającego (imię i nazwisko, nr Pesel w przypadku osób fizycznych oraz nazwa firmy i NIP w przypadku podmiotów gospodarczych) oraz kwotą i rodzajem uiszczonej opłaty; 1.5.5) wykonawca zapewni stały dostęp w kasie środków finansowych na wypłatę reszty dla wpłacającego zarówno w banknotach jak i w monetach oraz papieru do wydruku potwierdzeń wpłat; 1.5.6) bank udostępni poprzez system bankowości elektronicznej usługę umożliwiającą automatyzację procesu pobierania danych o transakcjach dokonanych za pośrednictwem opłatomatów; 1.5.7) wykonawca zapewni techniczną obsługę i uruchomienie kasy automatycznej, niezbędną konserwację i serwis urządzenia; 1.5.8) bank zapewni szkolenie pracowników urzędu w zakresie obsługi kasy automatycznej; 1.5.9) bank zobowiązany jest do ubezpieczenia urządzeń od zdarzeń losowych. 1.6. Obsługa płatności masowych na rzecz Zamawiającego oraz jednostek budżetowych objętych przedmiotem zamówienia: Zamawiający zapewnia sobie możliwość wprowadzenia w okresie trwania umowy: 1.6.1) systemu identyfikacji masowych płatności - SIMP w Urzędzie Miasta i wskazanych jednostkach organizacyjnych Miasta, umożliwiającego automatyczną identyfikację płatnika (w tym w zakresie nowych użytkowników i kontrahentów w trakcie trwania umowy) i rodzaju płatności na podstawie udostępnionego przez wykonawcę numeru rachunku bankowego o odpowiedniej ilości cyfr (nie mniej niż 15). W ramach tych cyfr Zamawiający stworzy własny identyfikator płatnika i rodzaju płatności. Utworzone w ten sposób numery rachunków bankowych stanowić będą wirtualne subkonto do wskazanego przez Zamawiającego lub jednostkę organizacyjną rachunku bankowego. System powinien zapewniać w szczególności następujące funkcje: a) możliwość zamykania rachunków wirtualnych (blokowania) poprzez importowanie plików zamknięcia rachunków, b) informowanie o automatycznych korektach w raportach uznaniowych, c) możliwość przeglądania transakcji w systemie bankowości elektronicznej, d) udostępnienie usługi pozwalającej importować dane do systemu finansowo-księgowego Zamawiającego, e) przekazywanie Zamawiającemu wraz z wyciągiem bankowym danych pozwalających jednoznacznie ustalić datę obciążenia rachunku bankowego wpłacającego. Dotyczy to w szczególności wpłat należności podatkowych dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dowody takie są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu płatności podatku, ponieważ dniem wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w obrocie bezgotówkowym jest dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika); 1.6.2) systemu zarządzania depozytami umożliwiającego identyfikację i zarządzanie kwotami wadiów w procesach przetargowych, identyfikację oferentów oraz automatyczne ewidencjonowanie wadiów w systemie. System umożliwi Zamawiającemu określenie dokładnej godziny wpływu wadium na rachunek bankowy lub bank przekaże niezwłocznie te dane na wniosek Zamawiającego (wniosek i informacja zwrotna realizowane będą w systemie bankowości elektronicznej). 1.7. Prowadzenie rachunku skonsolidowanego: Wykonawca zagwarantuje nieodpłatne prowadzenie rachunku skonsolidowanego (wirtualnego - bez fizycznego przeksięgowywania sald z rachunków objętych konsolidacją). Wdrożenie może nastąpić w uzgodnionym terminie w trakcie trwania umowy. 1.7.1) Zamawiający przez konsolidację rozumie konsolidację na koniec każdego dnia roboczego sald rachunków bankowych wskazanych przez Zamawiającego; 1.7.2) w przypadku, gdy na rachunku budżetu Miasta wystąpi saldo debetowe, suma sald uzyskana wskutek konsolidacji posłuży do zredukowania debetu - w takiej sytuacji Zamawiający poniesie koszty kredytu w rachunku bieżącym jedynie do takiej wysokości, w jakiej debet na wskazanym rachunku nie zostanie zredukowany przez sumę sald pozostałych rachunków podlegających konsolidacji. Środki służące redukcji debetu na rachunku budżetu Miasta nie będą podlegały oprocentowaniu - oprocentowanie dotyczyć będzie dodatniej sumy sald uzyskanej podczas konsolidacji sald. Odsetki z tego tytułu wykonawca będzie przekazywał na jeden rachunek wskazany przez Zamawiającego. Oprocentowanie wirtualnego rachunku konsolidacji ustalone zostanie według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M pomniejszoną o marżę banku stałą w całym okresie trwania umowy. 1.8. Lokowanie środków: 1.8.1) wykonawca zapewni możliwości automatycznego lokowania wolnych środków pieniężnych znajdujących się na rachunkach bankowych na koniec dnia, na lokatach krótkoterminowych, w przypadku, gdy stawka oprocentowania będzie wyższa niż oprocentowanie środków na rachunkach bankowych Urzędu Miasta bez limitu kwotowego; 1.8.2) w przypadku dokonania przez Zamawiającego lokat walutowych u wykonawcy, wykonawca nie może zaoferować oprocentowania mniej korzystnego niż oprocentowanie depozytów walutowych, jakie oferuje klientom korporacyjnym dla równej lub zbliżonej wartości lokaty i równego lub zbliżonego okresu jej trwania; 1.8.3) wykonawca zapewni: a) możliwość przyjmowania zleceń utworzenia lokat bankowych na warunkach negocjowanych przez telefon z możliwością uzupełnienia wszystkich formalności pisemnych w terminie późniejszym, b) pełną informację o lokatach, w tym otrzymanie wyciągu z rachunku lokaty w postaci elektronicznej (preferowany format PDF); 1.8.4) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków w innych bankach niż bank wykonawcy wyłoniony w niniejszym postępowaniu przetargowym. 1.9. Obsługa i rozliczenie transakcji opłacanych katami płatniczymi: 1.9.1) w ramach umowy wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu usługi związane z realizacją i rozliczeniem transakcji opłacanych kartami płatniczymi; 1.9.2) bank zapewnia Zamawiającemu dwa terminale płatnicze (zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia ilości urządzeń w zależności od potrzeb) oraz ich serwis. Bank przekaże odpowiednio skonfigurowane terminale płatnicze, podłączy je do przyłączy telekomunikacyjnych lub dostarczy w stanie umożliwiającym samodzielne podłączenie i uruchomienie. Dodatkowo dostarczy po jednym egzemplarzu instrukcji obsługi dla każdego terminala. Zamawiający zastrzega sobie prawo do szkolenia pracowników w zakresie obsługi terminali w razie konieczności; 1.9.3) wpłaty realizowane za pośrednictwem terminali podlegać będą przekazaniu na konto Zamawiającego w pełnej wysokości (bez potrącenia prowizji) najpóźniej do następnego dnia roboczego; 1.9.4) wykonawca zapewni codzienną obsługę transakcji płatniczych dokonywanych kartami płatniczymi (wydanymi w Polsce, UE i poza UE) typu: VISA, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Vpay (wymagana jest również obsługa kart płatniczych w technologii zbliżeniowej); 1.9.5) wykonawca może dopuścić także obsługę innych kart z zachowaniem tych samych zasad obsługi i rozliczeń jakie dotyczą ww. kart płatniczych; 1.9.6) wykonawca zapewni bezpieczeństwo przesyłu danych podczas operacji dokonywanych za pomocą zestawów POS; 1.9.7) wykonawca zapewni, w okresie obowiązywania umowy, opiekę poprzez przydzielenie Zamawiającemu opiekuna sprawującego nadzór i asystę w przypadku wystąpienia problemów z przyjmowaniem płatności lub ich rozliczaniem. 1.10. Oprocentowanie rachunków bankowych. W okresie trwania umowy Wykonawca winien zapewnić jednakowe oprocentowanie dla wszystkich rachunków oraz wszystkich jednostek objętych postępowaniem: 1.10.1) dla rachunków prowadzonych w PLN - miesięczne oprocentowanie będzie obliczane w oparciu o stopę oprocentowania jednomiesięcznych depozytów międzybankowych WIBID 1M; 1.10.2) dla rachunków walutowych - miesięczne oprocentowanie będzie obliczane w oparciu o stopę oprocentowania jednomiesięcznych depozytów międzybankowych EURIBOR 1M. 1.11. Sposób uiszczania opłaty za świadczenie usług zawartych w opisie przedmiotu zamówienia: 1.11.1) wykonawca wkalkuluje w opłacie ryczałtowej koszt świadczenia wszystkich usług wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia w części dotyczącej obsługi bankowej.; 1.11.2) wysokość opłaty ryczałtowej płaconej wykonawcy przez Zamawiającego musi być zgodna ze złożoną ofertą i nie może zmienić się w okresie trwania umowy; 1.11.3) Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. 1.12. Udzielanie i obsługa kredytu krótkoterminowego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu: 1.12.1) bank udzieli w każdym roku budżetowym kredytu krótkoterminowego w rachunku podstawowym w wysokości 15.000.000,00 zł. Zamawiający jako zabezpieczenie kredytu proponuje weksle in blanco wraz z deklaracją wekslową. Corocznie podpisywana będzie nowa umowa kredytowa; 1.12.2) kredyt podlegać będzie całkowitej spłacie ostatniego roboczego dnia roku budżetowego; 1.12.3) wysokość kredytu corocznie ustalana będzie w uchwale budżetowej; 1.12.4) od uruchomienia kredytu w rachunku podstawowym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty związane z jego udzieleniem; 1.12.5) jedynym kosztem kredytu będzie jego oprocentowanie. Oprocentowanie kredytu stanowić będzie zmienna stopa procentowa oparta na stawce WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, powiększoną o marże banku, stałą w całym okresie obowiązywania umowy dot. obsługi bankowej budżetu; 1.12.6) bank będzie naliczał odsetki tylko od wykorzystanej części kredytu tzn. tyko wtedy, gdy ujemne saldo na rachunku podstawowym budżetu Gminy Miasta Mysłowice wystąpi na koniec dnia. Spłata kredytu będzie następowała automatycznie z wypływów na rachunek podstawowy budżetu; 1.12.7) kredyt powinien po raz pierwszy zostać postawiony do dyspozycji Zamawiającego w następnym dniu po dniu podpisania umowy kredytowej; 1.12.8) podpisanie umowy kredytu w każdym roku budżetowym następować będzie z datą pierwszego dnia roboczego nowego roku, pod warunkiem uchwalenia budżetu na dany rok w miesiącu grudniu roku poprzedzającego rok budżetowy. Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć niezbędne dokumenty bankowi przed podpisaniem umowy kredytowej; 1.12.9) odsetki od wysokości zadłużenia będą spłacane w miesięcznych okresach obrachunkowych, tj. do 10 dnia po zakończeniu okresu obrachunkowego poprzez uznanie kwotą należnych odsetek rachunku kredytowego / rozrachunkowego przez Zamawiającego. Opisany sposób ustalania odsetek nie przewiduje możliwości ich kapitalizacji. Odsetki za ostatni okres obrachunkowy płatne są do końca roku budżetowego; 1.12.10) bank każdorazowo pisemnie poinformuje o wysokości należnych odsetek Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych po zakończeniu okresu obrachunkowy (dopuszczalna droga mailowa lub za pośrednictwem Bankowości Elektronicznej). Zamawiający wyraża zgodę na uregulowanie w odrębnych umowach niektórych zagadnień określonych w niniejszym wniosku zgodnie z uregulowaniami wewnętrznymi wykonawcy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.10.00.00 - (3) Usługi bankowe i inwestycyjne 66.11.20.00 - (3) Usługi depozytowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2021.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przedmiot zamówienia może wykonać wyłącznie wykonawca legitymujący się ważnym zezwoleniem na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 128, ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy innym dokumentem potwierdzającym rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu każdy z wykonawców wykazuje, że posiada odpowiednie uprawnienia, o których mowa wyżej.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wykazanie, że wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną usługę trwającą co najmniej 12 miesięcy obejmującą bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego, której osiągnięte roczne dochody budżetowe w trakcie trwania umowy wyniosły nie mniej niż 200.000.000,00 PLN słownie: dwieście milionów złotych 00/100 (w przypadku gdy dana usługa jest w trakcie realizacji (nie została wykonana do dnia upływu terminu składania ofert) zrealizowany zakres usługi musi wynosić co najmniej 12 miesięcy, a osiągnięte roczne dochody co najmniej 150.000.000,00 PLN słownie: sto pięćdziesiąt milionów złotych 00/100) oraz załączy dowody dotyczące głównych usług potwierdzające czy usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Jeżeli kwoty w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu podane będą w innej walucie niż PLN, Zamawiający w celu sprawdzenia spełniania przez wykonawcę ww. warunku udziału dokona ich przeliczenia PLN według średniego kursu NBP na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu sumowaniu podlega wiedza i doświadczenia ww. wykonawców.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wykazanie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej jedną filią/oddziałem banku, na terenie Miasta Mysłowice wpisaną/ym/ do KRS. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu sumowaniu podlega potencjał techniczny ww. wykonawców.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 2. Pełnomocnictwo lub inny dokument zgodnie z którym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Wykonawca, o którym mowa w art. 26 ust. 2b zd. 1 uPzp, zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu okoliczności wskazanych w tym zdaniu, na zasadach o których mowa w zd. 2 art. 26 ust. 2b (w szczególności oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów - zał. nr 11 do siwz). 4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedłożenia dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 5. Karta ofertowa (zał. nr 12 do siwz).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 75
  • 2 - Współczynnik do obliczenia oprocentowania środków zgromadzonych na rachunku skonsolidowanym oraz rachunkach objętych zamówieniem - 5
  • 3 - Marża do obliczenia oprocentowania kredytu - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.myslowice.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mysłowice, Wydział Zamówień Publicznych - pok. nr 305, ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Mysłowice, Wydział Zamówień Publicznych - pok. nr 305, ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 2a uPzp..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.