eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chełm › Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.000.000,00 zł (słowniesiedem milionów złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-24

Chełm: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.000.000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu
Numer ogłoszenia: 103735 - 2016; data zamieszczenia: 24.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Chełmski , Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 82 5627501, faks 82 5627510.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.chelm.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.000.000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.000.000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu. 2. Kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku. 3. Spłata kapitału następować będzie w ratach miesięcznych w wysokościach i terminach określonych według harmonogramu spłaty. Lp.,Termin spłaty,Kwota kapitału w PLN: 1. 31.01.2017, 89 744,00; 2. 28.02.2017, 89 744,00; 3. 31.03.2017, 89 744,00; 4. 30.04.2017, 89 744,00; 5. 31.05.2017, 89 744,00; 6. 30.06.2017, 89 744,00; 7. 31.07.2017, 89 744,00; 8. 31.08.2017, 89 744,00; 9. 30.09.2017, 89 744,00; 10. 31.10.2017, 89 744,00; 11. 30.11.2017, 89 744,00; 12. 31.12.2017, 89 744,00; 13. 31.01.2018, 89 744,00; 14. 28.02.2018, 89 744,00; 15. 31.03.2018, 89 744,00; 16. 30.04.2018, 89 744,00; 17. 31.05.2018, 89 744,00; 18. 30.06.2018, 89 744,00; 19. 31.07.2018, 89 744,00; 20. 31.08.2018, 89 744,00; 21. 30.09.2018, 89 744,00; 22. 31.10.2018, 89 744,00; 23. 30.11.2018, 89 744,00; 24. 31.12.2018, 89 744,00; 25. 31.01.2019, 89 744,00; 26. 28.02.2019, 89 744,00; 27. 31.03.2019, 89 744,00; 28. 30.04.2019, 89 744,00; 29. 31.05.2019, 89 744,00; 30. 30.06.2019, 89 744,00; 31. 31.07.2019, 89 744,00; 32. 31.08.2019, 89 744,00; 33. 30.09.2019, 89 744,00; 34. 31.10.2019, 89 744,00; 35. 30.11.2019, 89 744,00; 36. 31.12.2019, 89 744,00; 37. 31.01.2020, 89 744,00; 38. 29.02.2020, 89 744,00; 39. 31.03.2020, 89 744,00; 40. 30.04.2020, 89 744,00; 41. 31.05.2020, 89 744,00; 42. 30.06.2020, 89 744,00; 43. 31.07.2020, 89 744,00; 44. 31.08.2020, 89 744,00; 45. 30.09.2020, 89 744,00; 46. 31.10.2020, 89 744,00; 47. 30.11.2020, 89 744,00; 48. 31.12.2020, 89 744,00; 49. 31.01.2021, 89 744,00; 50. 28.02.2021, 89 744,00; 51. 31.03.2021, 89 744,00; 52. 30.04.2021, 89 744,00; 53. 31.05.2021, 89 744,00; 54. 30.06.2021, 89 744,00; 55. 31.07.2021, 89 744,00; 56. 31.08.2021, 89 744,00; 57. 30.09.2021, 89 744,00; 58. 31.10.2021, 89 744,00; 59. 30.11.2021, 89 744,00; 60. 31.12.2021, 89 744,00; 61. 31.01.2022, 89 744,00; 62. 28.02.2022, 89 744,00; 63. 31.03.2022, 89 744,00; 64. 30.04.2022, 89 744,00; 65. 31.05.2022, 89 744,00; 66. 30.06.2022, 89 744,00; 67. 31.07.2022, 89 744,00; 68. 31.08.2022, 89 744,00; 69. 30.09.2022, 89 744,00; 70. 31.10.2022, 89 744,00; 71. 30.11.2022, 89 744,00; 72. 31.12.2022, 89 744,00; 73. 31.01.2023, 89 744,00; 74. 28.02.2023, 89 744,00; 75. 31.03.2023, 89 744,00; 76. 30.04.2023, 89 744,00; 77. 31.05.2023, 89 744,00; 78. 30.06.2023, 89 712,00; 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów, do: 1)    uruchomienia niepełnej kwoty kredytu, 2)    wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu.             W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji.   5. W przypadku  uruchomienia niepełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, Wykonawca i Zamawiający ustalą nowy harmonogram spłat zgodnie  z wnioskiem Zamawiającego w formie aneksu do umowy, bez pobierania dodatkowych opłat. 6. Za dzień uruchomienia kredytu/ transzy kredytu uznaje się dzień zaksięgowania środków na rachunku Zamawiającego. 7. Odsetki spłacane będą tylko od kwoty faktycznie uruchomionego (wypłaconego) kredytu. 8. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 9. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M będące średnią arytmetyczną ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego okres rozliczeniowy, powiększonej o marżę Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy. Średnią arytmetyczną stawki WIBOR 1M należy wyliczać jako sumę stawek WIBOR 1M notowanych w miesiącu poprzedzającym okres rozliczeniowy, a w przypadku gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 1M, obowiązuje stawka WIBOR 1M z dnia poprzedzającego dzień, w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki, podzielona przez ilość dni miesiąca. 10. O wysokości odsetek do spłaty od zaciągniętego kredytu Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie z wyszczególnieniem zmiennej stawki WIBOR 1M do 5 dnia następnego miesiąca po miesiącu, za który odsetki zostały naliczone. 11. Do wyliczenia odsetek  przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w poszczególnych miesiącach, a rok równy 365 dni. 12. Odsetki naliczane są od wykorzystanej kwoty kredytu począwszy od dnia wypłaty kredytu/transzy kredytu do dnia poprzedzającego jego faktyczną spłatę (spłatę raty). 13. Odsetki płatne miesięcznie do 10 dnia następnego miesiąca po miesiącu, za który odsetki zostały naliczone. Spłata ostatniej raty odsetkowej nastąpi w terminie całkowitej spłaty kredytu. 14. Za datę spłaty kredytu/odsetek od kredytu uznaje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego przez bank prowadzący rachunek budżetu. 15. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu/odsetek od kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Zamawiającego, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 16. Termin, liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb. 17. Zamawiający ustala ostateczny termin uruchomienia kredytu do dnia 31 grudnia 2016r. 18. Wypłata kredytu nastąpi na rachunek Zamawiającego Nr 45 1600 1101 1841 1342 5000 0001 w BGŻ BNP Paribas SA. 19. Koszty wynikające z obsługi kredytu Zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek od uruchomionego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez Wykonawcę, m.in. otwarcie i prowadzenie  rachunku bankowego kredytu są bezpłatne dla Zamawiającego. 20. Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 21. Zamawiający akceptuje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 97 Prawa bankowego oraz oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego  tytułu egzekucyjnego dotyczącego weksla własnego in blanco. 22. Skarbnik Powiatu złoży kontrasygnatę na wekslu, deklaracji wekslowej, umowie kredytowej oraz oświadczeniu o poddaniu się egzekucji..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2023.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca wnosi wadium w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 34 1600 1101 1841 1342 5000 0005 Bank BGŻ BNP Paribas SA. z dopiskiem wadium- udzielenie kredytu 7.000.000,00 zł. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty. 5. Zamawiający dokona zatrzymania bądź zwrotu wadium zgodnie z treścią art. 46 ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, Wykonawca winien wykazać posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe /tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn.zm./lub inne dokumenty zezwalające na prowadzenie działalności objętej zamówieniem.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów, na potrzeby wykonania zamówienia (art.26 ust.2b ustawy Pzp). Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda, aby pisemne zobowiązanie zawierało w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Przez pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego rozumie się oryginał zobowiązania lub kserokopię zobowiązania poświadczoną za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Dopuszcza się możliwość złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy. W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z Wykonawców musi oddzielnie udokumentować spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz brak podstaw do wykluczenia wskazanych w art. 24 ustawy. Wymagania określone w art. 22 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 ustawy Wykonawcy mogą spełniać wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być przestawione w formie oryginału, bądź kserokopii poświadczonej przez notariusza. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność  z oryginałem przez Wykonawcę bądź upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99.00
  • 2 - termin uruchomienia kredytu/transz kredytu od dnia złożenia wniosku przez Zamawiającego - 1.00

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku  uruchomienia niepełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, Wykonawca i Zamawiający ustalą nowy harmonogram spłat zgodnie  z wnioskiem Zamawiającego w formie aneksu do umowy, bez pobierania dodatkowych opłat.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiat.chelm.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: STAROSTWO POWIATOWE W CHEŁMIE, Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, pokój Nr 116, I piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2016 godzina 10:00, miejsce: STAROSTWO POWIATOWE W CHEŁMIE, Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, pokój Nr 127(Punkt Kancelaryjny), I piętro lub za pośrednictwem pocztowego operatora publicznego.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.