eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Usunięcie uszkodzeń i doraźne zabezpieczenie podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-06-26

Ogłoszenie nr 100776 - 2017 z dnia 2017-06-26 r.

Kraków: Usunięcie uszkodzeń i doraźne zabezpieczenie podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 97827


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 58889000000, ul. ul. B. Głowackiego 56, 30085 Kraków, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 12 44 65 700, 44 65 810, faks 12 44 65 702, e-mail i.gesiarz@zdw.krakow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.zdw.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usunięcie uszkodzeń i doraźne zabezpieczenie podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZDW-DN-4-271-56/17

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej oraz STWiORB związanych z usunięciem uszkodzeń i doraźnym zabezpieczeniem podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia określone są w Opisie Przedmiotu Zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV: 45220000-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/06/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT406121.95
WalutaPL


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Adam Kruszyna F.H.U. "ADIM" Pomoc Drogowa , , Biskupice 134, 32-020, Wieliczka, kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 569404.17
Oferta z najniższą ceną/kosztem 569404.17
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 569404.17
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie Zaamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W wyniku gwałtownych opadów deszczu w dniach 30/31 maja 2017 r. doszło do uszkodzenia obiektu mostowego, kładki i drogi 780 odc. 130 km 1+830, co spowodowało konieczność zamknięcia i wyłączenia całkowitego obiektu mostowego z ruchu kołowego. Uszkodzone zostały podpory mostu, nawierzchnia jezdni, skarpy, chodniki, odwodnienie, kanalizacja oraz podpory kładki dla pieszych. Rozmyty został nasyp od strony Krakowa i dno koryta obniżyło się o 2,0 do 3,5 m. Zamawiający w celu określenia zakresu wyrządzonych szkód i sposobu ich usuwania zlecił wykonanie oceny stanu technicznego. Następnie Zamawiający po przeprowadzeniu wizji w terenie i zapoznaniu się z wynikami sporządzonej ekspertyzy stanu technicznego obiektu stwierdził, że zachodzą następujące okolicznoci: 1. Zachodzi wyjątkowa sytuacja, której Zamawiający nie mógł przewidzieć - w wyniku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych (gwałtowana ulewa i burza) doszło do uszkodzenia mostu w ciągu DW nr 780 w m. Alwernia, a uszkodzenia te były na tyle poważne, że konieczne było całkowite zamknięcie dla ruchu tego obiektu. 2. Wymagane jest natychmiastowe wykonanie wymaganych i niezbędnych robót naprawczych z uwagi na następujące okoliczności: o wymaga tego aktualny stan techniczny obiektu - po przejściu nawałnicy zostały uszkodzone podpory mostu i kładki dla pieszych poprzez obniżenie dna koryta potoku na głębokość 2 - 3,5 m (załącznik nr 1 - zdjęcia i protokół z wizji), o brak natychmiastowego przystąpienia do robót może spowodować dalsze obniżenia dna potoku (w przypadku wystąpienia opadów), a tym samym doprowadzić do katastrofy budowlanej, - kładka jest oparta na 4 studniach, w tym jedna jest odsłonięta w całości, a grunt wokół niej nie jest nośny, - podpora mostu od strony Krakowa odsłonięta jest na głębokość ponad 3,5 m i każde dalsze pogłębienie może powodować utratę stateczności, o konieczność zapewnienia poszkodowanym w trakcie tej ulewy mieszkańcom dostępu pojazdów specjalnych tj. pogotowia, straży pożarnej, jak również dostaw zaopatrzenia żywności i materiałów umożliwiających usunięcie szkód powstałych podczas nawałnicy (zał. nr 2 - Pismo Starosty Chrzanowskiego znak ZKO.5536.43.2017.PJI z dnia 14.06.2017, oraz Burmistrza Gminy Alwernia znak DZIP.7011.1.27.17 z dnia 14.06.2017), o w dalszym ciągu bardzo zmienne warunki atmosferyczne od końca maja 2017 tj. po przejściu nawałnic pogoda nie ustabilizowała się i przewidywane jest występowanie kolejnych nagłych i gwałtownych ulew i burz (zał. nr 3 - ostrzeżenia meteorologiczne WCZK Małopolska), co może spowodować dalsze uszkodzenia i degradację uszkodzonego obiektu mostowego. Powyższe po uwzględnieniu w/w czynników oraz m.in. następujących okoliczności: - dostępnych aktualnych prognoz pogody, które przewidują w najbliższych dniach wystąpienie nawałnic i burz, co może spowodować podniesienie wody w potoku i zagrożenie dla obiektów budowlanych, - DW 780 jest ważnym łącznikiem Kraków - Chełm Śląski o dużym natężeniu ruchu (ŚDR - 8942 umowne pojazdy na dobę w tym 11% pojazdów ciężkich), - konieczność zapewnienia poszkodowanym w trakcie tej ulewy mieszkańcom dostępu pojazdów specjalnych tj. pogotowia, straży pożarnej, jak również dostaw zaopatrzenia żywności i materiałów umożliwiających usunięcie szkód powstałych podczas nawałnicy, uzasadnia zastosowanie przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych celem udzielenia zamówienia obejmującego wykonanie niezbędnych robót naprawczych w zakresie usunięcia najbardziej newralgicznych uszkodzeń obiektu mostowego, co pozwoli na przywrócenie ruchu na obiekcie, ponieważ zachodzi wyjątkowa sytuacja niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, i w której zachodzi konieczność natychmiastowego udzielenia i wykonania zamówienia, skutkiem czego nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający zamierza powierzyć wykonanie przedmiotowego zamówienia Wykonawcy Adam Kruszyna FHU Adim Pomoc Drogowa, 32-020 Biskupice k. Wieliczki, Biskupice 134, który faktyczne wykonuje obecnie roboty związane z kompleksowym utrzymaniem w ciągu DW 780 (w ramach umowy zawartej w wyniku przetargu nieograniczonego), w związku z czym ma już zorganizowany plac budowy, dysponuje na miejscu odpowiednią ilością sprzętu i ludzi, posiada odpowiednią kadrę pracowników oraz wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu robót drogowych i mostowych, w tym polegających na usuwaniu awarii i szkód powodziowych. Zlecenie temu Wykonawcy wykonania wymaganych robót naprawczych pozwoli na bardzo szybkie podjęcie stosownych działań, w celu zapobieżenia pogłębiania się uszkodzeń i przywrócenia ciągłości ruchu na DW 780, przy równoczesnej minimalizacji nakładów finansowych ponoszonych na wykonanie tych robót, w związku z czym jest to w tej sytuacji najbardziej optymalne rozwiązanie spełniające jednocześnie wszelkie wymagania formalne wynikające z ustawy Pzp. Wszystkie roboty związane z przywróceniem ruchu i zabezpieczeniem przyczółków będą dodatkowo na bieżąco oceniane i nadzorowane przez Eksperta.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.