Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2014-05-09
Wąbrzeźno: Dostawa fabrycznie nowej koparko-ładowarki w ramach zadania zakup zestawu do utrzymania i konserwacji sieci wodociagowo - kanalizacyjnej
Numer ogłoszenia: 100283 - 2014; data zamieszczenia: 09.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wąbrzeźno , ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6871800, faks 056 6881704.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wabrzezno.bip.net.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa fabrycznie nowej koparko-ładowarki w ramach zadania zakup zestawu do utrzymania i konserwacji sieci wodociagowo - kanalizacyjnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej koparko - ładowarki z wyposażeniem w ramach zadania zakup zestawu do utrzymania i konserwacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej na terenie gminy Wąbrzeźno. Za fabrycznie nową zamawiający uważa koparkę wyprodukowaną w 2014 roku. Wymagane parametry koparko-ładowarki: Dane techniczne: - koparko-ładowarka - silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o niskiej emisji spalin, chłodzony cieczą, - moc maksymalna - minimum 95 KM, - silnik o pojemności nie większej niż 3,5 l. Układ hydrauliczny - zasilanie pompą o wydajności minimum 150 l/min, - maksymalne ciśnienie pracy - minimum 200 bar. Układ napędowy - układ napędu jazdy - w pełni zsynchronizowana skrzynia przekładniowa, - napęd na 4 koła, - mosty - blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu. Układ hamulcowy - układ hamulcowy ze wspomaganiem, wielotarczowy, mokry. Kabina - fotel operatora z regulacją i z bezwładnościowym pasem bezpieczeństwa, - regulowana kolumna kierownicy, - dwa drzwi wejściowe do kabiny, - uchylne szyby boczne oraz uchylna szyba tylna, - dwa lusterka zewnętrzne + jedno wewnętrzne, - oświetlenie wnętrza kabiny, - oświetlenie maszyny do poruszania się po drogach publicznych, - oświetlenie zewnętrzne (reflektory robocze) 4 przednie, 4 tylne, - wycieraczka szyby przedniej i szyby tylnej. Parametry robocze 1. osprzęt koparkowy z ramieniem teleskopowym (wysuwana wewnętrzna część ramienia): - łyżka koparkowa o szerokości od 550 mm do 650 mm ze sworzniami, - głębokość kopania: - ramię wsunięte: minimum 4,0 m, - ramię wysunięte: minimum 5,0 m, - zasięg roboczy: - ramię wsunięte: minimum 5,5 m, - ramię wysunięte: minimum 6,5 m, - siła skrawania od siłownika łyżki minimum 55 kN, - siła skrawania od siłownika ramienia: - ramię wsunięte: minimum 35 kN, - ramię wysunięte: minimum 25 kN, - maksymalna wysokość wysypu: minimum 4,0 m. 2. osprzęt ładowarkowy z łyżką wieloczynnościową (w tym łyżka z zębami, widły): - maksymalna wysokość wysypu łyżką ładowarkową minimum 2,5 m, - udźwig w łyżce ładowarkowej minimum 3,5 t, - szerokość łyżki minimum 2,0 m. - pojemność łyżki minimum 1,0 m3, 3. osprzęt dodatkowy (wymienny): - szybkozłącze koparkowe mechaniczne, - instalacja hydrauliczna do obsługi młota, - młot hydrauliczny o masie minimum 390 kg, z grotem średnicy minimum 75 mm, częstotliwość udaru minimum 890 uderzeń na minutę, - łyżka koparkowa o szerokości od 350 mm do 450 mm ze sworzniami, - łyżka koparkowa o szerokości od 1450 mm do 1550 mm (łyżka skarpowa) ze sworzniami. Wyposażenie - sterowanie osprzętem ładowarkowym za pomocą joysticka, - układ samopoziomowania łyżki ładowarkowej, - zamki hydrauliczne na stabilizatorach zabezpieczające maszynę przed wywróceniem się przy pęknięciu przewodu, - błotniki nad kołami przedniego mostu, - pulsujące światło ostrzegawcze (kogut), - gaśnica, - apteczka, - trójkąt ostrzegawczy dla maszyn wolnobieżnych, - dźwiękowy sygnał biegu wstecznego, - alternator minimum 110 A, - blokada osprzętu koparkowego w czasie transportu, - klucze do kół, - dokumentacja techniczno-ruchowa w języku polskim oraz katalog części zamiennych. Zamawiający wymaga: - obsługi okresowej co 500 mtg na miejscu u zamawiającego, - gwarancji na minimum 36 miesięcy, - przeprowadzenia szkolenia operatora w zakresie obsługi koparko-ładowarki. - serwisu gwarancyjno-naprawczy, skutecznie usuwający awarię w ciągu 48 godzin od powzięcia wiedzy o usterce (awarii), w odległości maksymalnie 50 km od siedziby zamawiajacego, 2. W przypadku określenia przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia urządzeń i materiałów zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość zastosowania materiałów równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Przez urządzenia i materiały równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne a zastosowanie ich w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie zestawu. 3.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Uwaga Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43.26.00.00 - Koparki, czerparki i ładowarki, i maszyny górnicze .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 7.317,00 PLN (słownie: siedem tysięcy trzysta siedemnaście złotych 00/100). 2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: Bank Spółdzielczy w Chełmnie O/Wąbrzeźno Nr 04 9486 0005 0030 0908 2006 0004 z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym na dostawę fabrycznie nowej koparko - ładowarki w ramach zadania zakup zestawu do utrzymania i konserwacji sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Wąbrzeźno, ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno, pokój nr 101 sekretariat lub włożyć w kopertę, w której znajduje się oferta. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium: a) po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b) po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego - Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, c) na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zgodnie z art. 148 ust. 4 Pzp w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie konkretyzuje tego warunku. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie konkretyzuje tego warunku. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie konkretyzuje tego warunku. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie konkretyzuje tego warunku. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie konkretyzuje tego warunku. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie oświadczenie z art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawców do oferty stosując formułę spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
zestawienie danych technicznych oferowanej koparko - ładowarki; pisemne zobowiazanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbednych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeżeli dotyczy; stosowne pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje wprowadzenie zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w następujących okolicznościach: 1.jeżeli zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego i terminowego wykonania umowy zmianie ulegnie sposób i termin realizacji zamówienia; 2.na skutek działania siły wyższej rozumianej jako zjawisko zewnętrzne, gwałtowne i nieoczekiwane, któremu nie można zapobiec przy dołożeniu nawet nadzwyczajnej staranności zaistnieje konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia; 3.jeżeli zaistnieją okoliczności leżące po stronie zamawiającego w szczególności spowodowane sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy zmianie może ulec sposób i terminy realizacji robót oraz wynagrodzenie wykonawcy; 4.jeżeli niezrealizowany zostanie kompletny przedmiot umowy określony w dokumentacji projektowej z powodu okoliczności które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy zmniejszeniu ulegnie wysokość wynagrodzenia wykonawcy; 5.jeżeli w okresie obowiązywania umowy zmianie ulegnie stawka podatku VAT, zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia wykonawcy brutto (wartość netto pozostaje bez zmian); 6. na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, Wykonawca może: 1)dokonać zmiany podwykonawcy, 2)zrezygnować z udziału podwykonawcy w realizacji zamówienia, 3)wskazać inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie, 4)powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom pomimo niewskazania w ofercie części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wabrzezno.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba zamawiającego ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno I piętro pokój nr 104.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2014 godzina 09:00, miejsce: siedziba zamawiającego ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno I piętro pokój nr 101 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z WĄBRZEŹNA
więcej: przetargi w Wąbrzeźnie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.