eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych dotyczących robót budowlanych, przy realizacji na prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją nowego budynku przeznaczonego dla potrzeb WPiA UJ, zlokalizowanego przy ul. Krupniczej w Krakowie. Nr sprawyCRZP/UJ/194 /2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-06

Kraków: wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych dotyczących robót budowlanych, przy realizacji na prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją nowego budynku przeznaczonego dla potrzeb WPiA UJ, zlokalizowanego przy ul. Krupniczej w Krakowie. Nr sprawy: CRZP/UJ/194 /2015
Numer ogłoszenia: 100219 - 2015; data zamieszczenia: 06.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4324450, faks 012 4324451 , strona internetowa www.uj.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych dotyczących robót budowlanych, przy realizacji na prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją nowego budynku przeznaczonego dla potrzeb WPiA UJ, zlokalizowanego przy ul. Krupniczej w Krakowie. Nr sprawy: CRZP/UJ/194 /2015.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy zamówień dodatkowych dotyczących robót budowlanych, przy realizacji prac projektowych i robót budowlano-montażowych, związanych z realizacją nowego budynku przeznaczonego dla potrzeb Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, zlokalizowanego przy ul. Krupniczej w Krakowie. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1.1.1 Dostosowanie istniejącego układu pomiarowego pośredniego w istniejącej stacji transformatorowej zlokalizowanej w budynku sąsiednim Auditorium Maximum (stacja nr 1177,) do zwiększonego poboru mocy przyłączeniowej, oraz dostosowanie wewnętrznych linii zasilających i instalacji do projektowanego przydziału mocy przyłączeniowej. 1.1.2 Wykonanie zasilania poprzez linie kablową SN i nową stację transformatorową zlokalizowaną w realizowanym budynku Wydziału Prawa i Administracji. 1.1.3 Wykonanie instalacji monitoringu pożarowego instalacji automatycznego przekazywania sygnału o pożarze do KM PSP w Krakowie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik A do S i będąca jego integralną częścią (1 plik w formacie PDF zawierający 8 stron)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie dodatkowych robót budowlanych w zakresie dotyczącym dostosowania istniejącego układu pomiarowego pośredniego w istniejącej stacji transformatorowej zlokalizowanej w budynku sąsiednim Auditorium Maximum stacja nr 1177, do zwiększonego poboru mocy przyłączeniowej, oraz dostosowanie wewnętrznych linii zasilających i instalacji do projektowanego przydziału mocy przyłączeniowej, wykonanie zasilania poprzez linie kablową SN i nową stację transformatorową zlokalizowaną w realizowanym budynku Wydziału Prawa i Administracji, wykonanie instalacji monitoringu pożarowego instalacji automatycznego przekazywania sygnału o pożarze do KM PSP w Krakowie. Wykonanie tych prac jest konieczne dla kontynuacji i zakończenia realizowanej inwestycji, dlatego iż wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania wymienionych powyżej robót. Roboty dodatkowe okazały się konieczne do wykonania dopiero na obecnym etapie realizacji robót dla tego budynku, które było poprzedzone przeprowadzeniem procedury w trybie przetargu nieograniczonego nr sprawy: CRZP/UJ/271/2013. Kluczową kwestią w przedmiotowej sprawie jest ta okoliczność, iż przedmiotem zamówienia są dodatkowe roboty budowlane nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Zauważyć należy, iż wartość zamówienia podstawowego, objętego umową nr CRZP/UJ/271/2013, wynosi kwotę brutto 21 618 381,60 zł. Ponadto roboty te są niezbędne do tego, aby można było wykonać i zakończyć umowę podstawową dotyczącą realizacji prac projektowych i robót budowlano-montażowych. Szczegółowy zakres prac dodatkowych wraz z technicznym uzasadnieniem konieczności ich realizacji oraz niemożności ich oddzielenia od zamówienia podstawowego, jak i niemożności zakończenia umowy podstawowej bez realizacji zamówień dodatkowych, wraz ze stosownymi wyliczeniami, zawarty jest w protokole konieczności z dnia 22 maja 2015r. stanowiącym załącznik do niniejszego wniosku. Należy podkreślić, że konieczność uwzględnienia wszystkich robót i prac objętych niniejszym zakresem zamówienia ujawniła się dopiero w trakcie prowadzenia prac związanych z umową podstawową. Wykonanie wymienionych w protokole konieczności robót jest konieczne dla kontynuacji dalszych prac podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót zazębia się z technologią robót podstawowych. Pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, roboty nie są możliwe do rozdzielenia. Wnioskowane roboty i prace kwalifikuje się jako nie dające się wcześniej przewidzieć. Wykonanie tych robót podlega realizacji równoczesnej z wykonaniem robót podstawowych, co oznacza, że stworzenie dla nich odrębnego frontu robót pozostaje w kolizji z frontem robót dla robót podstawowych. Ponadto technologicznie zakres tych prac zazębia się z technologią robót podstawowych. Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, roboty nie podlegają wydzieleniu. W przypadku wymuszonego rozdziału robót dla dwóch wykonawców należałoby ponieść znaczne dodatkowe nakłady finansowe oraz znacząco wydłużyć cykl realizacji. Działanie takie należy uznać za nieuzasadnione z punktu widzenia racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Powyższe uwarunkowania prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót dodatkowych należy powierzyć, po przeprowadzeniu negocjacji w trybie z wolnej ręki, jedynemu możliwemu w tym przypadku Wykonawcy robót podstawowych, tj. Firmie Przedsiębiorstwo Budowlano-Przemysłowe ŁĘGPRZEM, ul. Ciepłownicza 1, 31-587 Kraków. Zwrócić należy również uwagę, iż wykonanie wnioskowanych prac na obecnym etapie pozwoli na wykonanie zamówienia podstawowego, gdyż ze względów technologicznych, organizacyjnych, przeciwpożarowych i sanitarnych, niemożliwym jest zakończenie podstawowego zakresu robót, bez realizacji zamówienia dodatkowego. Przy tym także przyczyny techniczne i gospodarcze wskazują na to, iż oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a nawet strat z uszczerbkiem dla finansów publicznych. Przedstawiona sytuacja wyczerpuje przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego z wolnej ręki zawarte w art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych. Wskazać także należy, iż dodatkowe roboty budowlane nie były możliwe do przewidzenia w chwili udzielania zamówienia podstawowego, a ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania całości realizowanego zamówienia. Ze względu na specyfikę robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia niemożliwe jest odłączenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego bez poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku w oparciu o art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy PZP, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, które w niniejszej sprawie zostały wykazane, co potwierdza również pogląd przyjęty w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej 1. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. 2. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robot budowlanych czy usług. wyrok KIO o sygn. akt KIO/KD 35/10 z dnia 25 maja 2010r. Wskazany pogląd potwierdza również wyciąg z Wytycznych dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę opublikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w 2010 roku: Udzielenie zamówienia dodatkowego musi zatem być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami zamawiającego. Udzielane w trybie zamówienia z wolnej reki zamówienia dodatkowe musza być niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego musi wynikać z sytuacji niemożliwej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania postępowania przy zachowaniu przez zamawiającego należytej staranności. Zdaniem wnioskodawcy zastosowanie w opisanej sytuacji trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn o obiektywnym charakterze istnieje wyłącznie jeden Wykonawca zamówienia i niemożliwym jest przeprowadzenie postępowania w jakimkolwiek z konkurencyjnych trybów. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy - Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zasługuje w całości na uwzględnienie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Przedsiębiorstwo Budowlano-Przemysłowe ŁĘGPRZEM, ul. Ciepłownicza 1, 31-587 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.